rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Poksi vaunu  (Luettu 10536 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #15 : 27.06.2022 kello on 21:00 »
Ensin puhutaan poksista ja sitten yhtä äkkiä onkin kulutus pääasia.
Joo, se liittyy siihen kuvitelmaan, että kevyen vaunun veto kuluttaisi vähemmän...

Poksi olisi mulle riittävän kokoinen, mutta jos se keveydestä huolimatta kuluttaa paljon suhteessa painavamman vaunun vetoon.
Onhan siinä muitakin plussia. Katsastusvapaa ja joidenkin mukaan kosteusvaurioistaki n vapaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:16
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #16 : 28.06.2022 kello on 09:55 »
Keskustelu on sitä että ajatusmaailma muuttuu, ja tulee uusia ajatuksia (toivottavasti).

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:58
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #17 : 28.06.2022 kello on 11:45 »
Mielestäni asiassa pitäisi pysyä. Esim aloittaja kysyy neuvoja aldesta ja alettaisiinkin kirjoittamaan primuksesta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:16
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #18 : 28.06.2022 kello on 13:20 »
Kun itse asiaan ei tule uutta näkökantaa niin kannattaa lopettaa kuten nyt teen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:59
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #19 : 28.06.2022 kello on 14:19 »
Tuollainen yksiosainen rakenne on nerokas, ei nämä lista/kitti/liitos-systeemit ole kovin luotettavia pidemmän päälle.

Kokoon en ota sen enempää kantaa kuin että ymmärrän täysin pienen vaunun ideat, ei siellä sisällä lie tarkoitus asua viikkotolkulla vaan pitää vain lepopaikkana ja teltankorvikkeena kuitenkin kaikilla "elämisen kannalta" tarpeellisilla varusteilla eli jääkaapilla ja ruuanlaittomahdolli suudella.  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #20 : 29.06.2022 kello on 00:01 »
Kokoon en ota sen enempää kantaa kuin että ymmärrän täysin pienen vaunun ideat, ei siellä sisällä lie tarkoitus asua viikkotolkulla vaan pitää vain lepopaikkana ja teltankorvikkeena kuitenkin kaikilla "elämisen kannalta" tarpeellisilla varusteilla eli jääkaapilla ja ruuanlaittomahdolli suudella.  Thumb

Sanotaan mieluummin, ettei sinne ole tarkoitus kerätä koko sukua, tai pitää humppatansseja.
Asuminen kyllä onnistuu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #21 : 29.06.2022 kello on 07:53 »
Sanotaan mieluummin, ettei sinne ole tarkoitus kerätä koko sukua, tai pitää humppatansseja.
Asuminen kyllä onnistuu.
En kyllä keräisi sukua isompaankaan vaunuun...

Netistä katsoin, niin noissa ainakin jossain malleissa on, riittävän keittiön ja makuutilan ja lämmityksen lisäksi kohtuullinen WC ja suihkutilakin.
Periaatteessa tuollaisessa voisi yksi ihminen jopa asuakin. Miksei sopuisa parikin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:41
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #22 : 29.06.2022 kello on 10:23 »
Puuttumatta keskustelun sisältöön, ohessa kuva Poksi-toteutuksesta juhannuksena SFC Kuninkaanlähteellä.



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:36
  • Eläkeläinen
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #23 : 6.07.2022 kello on 18:21 »
Kaupat Poksi vaunusta peruuntui.
Oli jo sovittu milloin haen niin myyjä ilmoittaa että työkaveri puolisonsa kanssa on tulossa vaunua katsomaan.
Minä olen sen verran periaatteen mies että jos jotain sovitaan niin se pidetään.Ilmoitin että minun tarjous ei sitten enää ole voimassa.
Ei ole työkaveri näköjään vaunua ostanut joten olisi ehkä kannattanut miettiä tarkemmin.
Nyt on toisesta Poksista kaupat sovittu ja ehkä ensi viikon alussa sen ehdin noutamaan.Sitten kokemuksia laitan tännekin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #24 : 6.07.2022 kello on 18:31 »
Paskoja tilanteita.
Tuttu osti tontin ja kun oli aika tehdä paperit, myyjän serkku tms. olikin tullut väliin ja ostanut tuon.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:35
  • Callengr
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #25 : 6.07.2022 kello on 20:11 »
Mikähän firma mahtoi olla kyseessä? Itselle as autoa ostaessa kävi aivan samalla lailla. Yritti nostaa vaan hintaa. Olis sitten myynyt tonnia halvemmala mut ehdin jo ostaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 09:09
  • SFC 11252 vankkuri kulkee...
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #26 : 6.07.2022 kello on 20:52 »
Poksi vaunun ostajien kannattaa olla yhteydessä Tuusulassa olevaan https://www.kkkivinen.fi/

Pari asuntovaunukauppaa olen tehnyt Karo Kivisen kanssa. Erinomaista asiakaspalvelua. Suosittelen.  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:36
  • Eläkeläinen
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #27 : 7.07.2022 kello on 14:58 »
Poksi vaunun ostajien kannattaa olla yhteydessä Tuusulassa olevaan https://www.kkkivinen.fi/

Pari asuntovaunukauppaa olen tehnyt Karo Kivisen kanssa. Erinomaista asiakaspalvelua. Suosittelen.  Thumb
Kiitos vinkistä.Laitan muistiin.
Maanantaille sovittu nouto Poksille.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:36
  • Eläkeläinen
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #28 : 7.07.2022 kello on 15:03 »
Mikähän firma mahtoi olla kyseessä? Itselle as autoa ostaessa kävi aivan samalla lailla. Yritti nostaa vaan hintaa. Olis sitten myynyt tonnia halvemmala mut ehdin jo ostaa.
Minä olen ainakin tehnyt yksityisen kanssa kauppaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:36
  • Eläkeläinen
Vs: Poksi vaunu
« Vastaus #29 : 13.07.2022 kello on 12:10 »
Hiukan kulutuksia mittailin Poksin kanssa.
Tyhjällä autolla maantieajoa ja nopeudet max. 90km/h oli kulutus 7,1l/100km ja nopeuksilla max. 110km/h kulutus 8,1l/100km.
Poksi perässä maantieajoa max. 100km/h kulutus 10,7l/100km (ajettu myös 5-vaihteella).
Kokeiltu myös ilman 5-vaihdetta max. 80km/h jolloin kulutus nousi 11,5l/100km:llä.
Kaikkien laskenta etappien välimatka noin 100-170km.
On huomioitava että nyt ei ollut Jumpyssa tehopoksi paikallaan.Oli hiukan nihkeää meno 5-vaihteella ilman tehopoksia.
Laitan päivitystä kun olen laittanut tehopoksin takaisin autoon.

Ensivaikutelma parin päivän reissulta on positiivinen.Pienih än se on ja vaimolla miettiminen että mitä voi ottaa mukaan.
Sanoin että kyllä se teltan korvaa ja ainakin saman verran sopii varusteita kuin rinkkaretkeilijöill ekin  ;)
 
Ja täyskasko + liikennevakuutus vain 76 euroa/vuosi.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2022 kello on 12:24 »