Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Handsfree vai uusi radio?

<< < (3/4) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 14.06.2022     kello on 16:54 ---Minulla ei ole yleensä kyydissä kuin vaimo ja ei ole olemassa salarakkaita, niin ei haittaa vaikka vaimo kuuleekin puhelut.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on kyllä luuri korvalla miltei aamusta iltaan. Autossa joskus puhelut kulki kaiuttimien kautta ja suuri osa puheluista jotka saan ei ole tarkoitettu ulkopuolisten korville. Nämä ei liity salarakkaisiin mitenkään vaan kyseessä "työasioihin" liittyvistä asioista. Usein vielä vaitiolovelvollisuu den alaisista.

mjh48:
Ei ole eläkeläisellä matkailuautossa salaisuuksia puheluissa.
Enemmän haen käytön kätevyyttä, kuin puhelun salausta.

mjh48:
Tilasin kuitenkin tuon Jabran.
Laitan siihen piuhan kiinni, jolloin se on aina ajaessa latauksessa.
Sen pitäisi sammua kun puhelin on etäällä, saas nähdä.
Minulla ei ole ollut koskaan tarvetta kääntää Ducaton aurinkolippaa eteenpäin.
Lisäksi minun vanha radio toimii hyvin, siinä on ominaisuus, jota en ole nähnyt uudemmissa, eli nopeuden mukaan säätyvä äänen voimakkuus.
Kehun tai kiroan laitteen, kunhan saan sen.

Masa matkailija:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 14.06.2022     kello on 19:53 ---Sammoo mieltä. Ite kun kuulovikanen niin ei pysty tausta metelin takia käyttään auton omia handsfreetä. Korvanappi suodattaa osan taustakohinasta, ja sitähän voi painaa tiukemmin korvaan myös. Ite en pidä puhelinta korvalla kuin hätätapauksessa, aina korvanapilla, lähes liimautunut jo korvaan kiinni yöllä ja suihkussa pois  ;D.

--- Lainaus päättyy ---
Kuulovikaisena päädyin pyytämään kuulolaitteisiin bt yhteyden.
Työperusteluilla sain kelan maksamaan sen. Toinen tarina mitä kela maksoi. Mutta aivan ehdoton. Käytössä 16h/vrk.
Autossa mitä on ja mikä kiinnostaa.

Saksanseisoja MB319 -13 ent lanssi. Polar 5.6 ct -98 kaasuton.

mjh48:
Palautin laitteen
Oli ilmeisesti asiakaspalautus, huonon mikin takia.

Hommasin uuden.
Palautin uudenkin.
Mikki toimi paremmin, mutta ei hyvin.
Suuri ongelma oli, kun käynnisti auton, niin FM-lähetys meni puuroksi.
Ajatus oli säätää radiosta puhelun äänen voimakkuutta.

Palasin vanhan radion käyttöön ja tutkin, värähteleekö molemmat pääteasteet vaiko vain toinen.
Tuntuvat värähtelevän molemmat.
Otan aikalisän, kotona ei laite pörissyt, johtuiko virtalähteestä, vaiko isompi ohmisista kaiuttimista (autossa 4 ?, kotona 8 ?), en tiedä.
Radio on kuitenkin viheliäinen purettava, täytyy miettiä, kun ei ole kytkentäkaaviota, niin voi vain vaihdella konkkia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View