Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Järjestelmän pakkaskestävyys.

(1/2) > >>

Dorotea:
Talvi tekee väjäämättä tuloaan. Lienee aiheellista jokaisen nestekeskuslämmityk sen omaavan autossa/vaunussa tarkistaa nesteen pakkaskestävyys. Ettei tule ikäviä yllätyksiä pakkasten tullessa.

Mulla vaunusta tarkistettiin tänään järjestelmän pakkaskesto, oli -32C, joten sen puolen saa pakkaset tulla rauhassa. Mitenkä toisilla on tilanne? Homma on hyvä tehdä nyt, kun ilma on vielä plussan puolella.

Turhan Höpöttäjä:
Minulla on aina mukana pakkasnestettä. 50/50 ja teksti muistin virkistämiseksi putellin kyljessä. Jos tarttee lisätä, niin sitä lisään. Säilyy pakkasen kestävyys mittaamatta. ;)

iso-juuso:
En tarkastanut. Toisaalta kun ei ole kadonnut nestettä mihinkään eikä ole tullut lisää niin ei kai se silloin ole voinut laimentuakaan?

Messuilta sai Alde-DVD:n. Sillä olevalla videolla kerrottiin että neste on syytä vaihtaa kerran kuudessa vuodessa uuteen, koska muuten korroosion riski järjestelmässä kasvaa.

Dorotea:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso -  7.10.2011     kello on 17:28 ---En tarkastanut. Toisaalta kun ei ole kadonnut nestettä mihinkään eikä ole tullut lisää niin ei kai se silloin ole voinut laimentuakaan?

Messuilta sai Alde-DVD:n. Sillä olevalla videolla kerrottiin että neste on syytä vaihtaa kerran kuudessa vuodessa uuteen, koska muuten korroosion riski järjestelmässä kasvaa.

--- Lainaus päättyy ---

Mä olen joka vuosi ottanut noin 1,5l pois vanhaa nestettä ja saman verran lisännyt uutta tilalle. Ajattelin, että sillä tavoin se vaihtuu hiljalleen. Ei tarvitse kerralla tyhjentää koko järjestelmää ja sen jälkeen ilmailla sitä.

Dorotea:
Kaikilla siis asiat kunnossa, hienoa. 8) Talvi ja pakkaset saavat tulla rauhassa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View