rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ajotapa neuvonta jne.  (Luettu 4787 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Ajotapa neuvonta jne.
« Vastaus #30 : 18.06.2022 kello on 10:20 »
Ei tuokaan hyvä neuvo ihan kaikkiin käy

Ei käy, ei, ainakaan niihin joissa kaapeli on lyhennetty koska se on vaurioitunut maahan osuessaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Ajotapa neuvonta jne.
« Vastaus #31 : 18.06.2022 kello on 11:02 »
Vielä ohjeena kytkentään se sähkökaapelin oikea kytkentä. Eli sähkökaapeli pitää vetää aisan päältä, muuten se osuu maahan ja vaurioituu.

Eli piuha laitetaan näin:

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Itse laittaisin aisan ali, mutta varmuusvaijjerin yli - eli niiden välistä. Oik. käännyttäessä johto saattaa vaeltaa palkeen päälle (tai kahvan alle), ja seuraavassa peruutuksessa/jarrutuksessa jäädä puristuksiin

Kuvan varmuusvaijerin kanssa ei kannata mennä katsastukseen. Toiset katsurit tarkkoja tuon suhteen (ei saa olla mahdollisuutta mennä nupin ja kidan väliin). Irroitettavalla koukulla varustetussa autossa kiinnitys pitäisi tulla koukkurunkoo - jos vaikka nuppi irtoo.. kokemus osoittanut, että mahdollista  8)
Jos vaijeri ei yletä, niitä saa pidempinä / voi tehdä vaikka itse..

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Ajotapa neuvonta jne.
« Vastaus #32 : 18.06.2022 kello on 11:34 »

Kuvan varmuusvaijerin kanssa ei kannata mennä katsastukseen. Toiset katsurit tarkkoja tuon suhteen (ei saa olla mahdollisuutta mennä nupin ja kidan väliin).

Viikko sitten meni A-katsastuksesta läpi, kahden katsurin tarkastamana. Ilman huomautuksia. Kuva otettu juuri katsastuksen jälkeen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Ajotapa neuvonta jne.
« Vastaus #33 : 18.06.2022 kello on 12:35 »
Sitä olen usein ihmetellyt, miksei O2-luokan kärryissä käytetä irtonaista kierrekaapelia, niinkuin raskaammassa kalustossa. Ei osuisi maahan, venyisi käännyttäessä ja ois helppo ja halpa uusia jos menee rikki.

Korotettuun avolavaan hankin irto-jatkon, kun pistoke oli puskurissa ja koukku yli 30cm alempana. Oisko 10-20euroa maksanut biltemassa, mutta saatavilla oli vain 7napainen (silloin oli vanha vaunu niin ei haitannut)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Ajotapa neuvonta jne.
« Vastaus #34 : 18.06.2022 kello on 12:45 »
Sitä olen usein ihmetellyt, miksei O2-luokan kärryissä käytetä irtonaista kierrekaapelia, niinkuin raskaammassa kalustossa. Ei osuisi maahan, venyisi käännyttäessä ja ois helppo ja halpa uusia jos menee rikki.

Korotettuun avolavaan hankin irto-jatkon, kun pistoke oli puskurissa ja koukku yli 30cm alempana. Oisko 10-20euroa maksanut biltemassa, mutta saatavilla oli vain 7napainen (silloin oli vanha vaunu niin ei haitannut)
Tämäpä hyvä vinkki...

Olinkin suunnitellut välijohtoa traktorin ja kärryn väliin.
Biltemassa näyttäisi olevan 7/7, 13/7 ja 13/13 päillä välijohtoja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Ajotapa neuvonta jne.
« Vastaus #35 : 18.06.2022 kello on 13:25 »
Sitä olen usein ihmetellyt, miksei O2-luokan kärryissä käytetä irtonaista kierrekaapelia, niinkuin raskaammassa kalustossa. Ei osuisi maahan, venyisi käännyttäessä ja ois helppo ja halpa uusia jos menee rikki.

Korotettuun avolavaan hankin irto-jatkon, kun pistoke oli puskurissa ja koukku yli 30cm alempana. Oisko 10-20euroa maksanut biltemassa, mutta saatavilla oli vain 7napainen (silloin oli vanha vaunu niin ei haitannut)
En muista kärrymerkkiä, mutta joissakin on uros-uros -päin kierrevälijohto eli kärryn aisalla saman pistorasia mitä autossakin. Sen kun nostaa autoon talteen, ei häviä eikä säry.

Vastaavasti mulla venetrailerissa irroitettava teleskooppi takavalopaneli, jossa pistorasia ja piuha välissä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Ajotapa neuvonta jne.
« Vastaus #36 : 18.06.2022 kello on 16:51 »
Tämäpä hyvä vinkki...

Olinkin suunnitellut välijohtoa traktorin ja kärryn väliin.
Biltemassa näyttäisi olevan 7/7, 13/7 ja 13/13 päillä välijohtoja.

Okei on tullut sitten lisää valikoimaa Thumb

Aika monta vuotta onkin kun omani ostin. On se edelleen tallessa jos tarttis joskus.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:17
Vs: Ajotapa neuvonta jne.
« Vastaus #37 : 20.06.2022 kello on 21:01 »
Noissa bilteman 13-13 kaapeleissa ei sitten ole kuin vain 8 nastaa eli akunlataukset ei toimi.

Tuota kierteellä olevaa välijohtoa olen käyttänyt jo vuosia peräkärryssä ja vaunuunkin tuon systeemin tein. Mukava kun ei roiku ja antaa tarvittaessa periksi. Eikä tarvi kärryäkään lainailla kun ei anna välikaapelia.  :laugh: