Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Sähköautojen vetomassoja

<< < (2/6) > >>

Vesa:
Mukava päivämatka reissatessa on mun mielestä max n. 300 km ja jos sähköautolla pääsee akullisella 150 - 200 km, niin yhdellä välilatauksella samalla kun itse syö, niin mikä on ongelma? Päivä sähköllä maksaa 20e ja yli 80e bensalla. Mutta vaatii se aikamoista oman asenteen muutosta, että tottuu suunnittelemaan lataukset.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Vesa - 28.05.2022     kello on 15:04 ---Mukava päivämatka reissatessa on mun mielestä max n. 300 km ja jos sähköautolla pääsee akullisella 150 - 200 km, niin yhdellä välilatauksella samalla kun itse syö, niin mikä on ongelma? Päivä sähköllä maksaa 20e ja yli 80e bensalla. Mutta vaatii se aikamoista oman asenteen muutosta, että tottuu suunnittelemaan lataukset.

--- Lainaus päättyy ---
Mua hirvittää jo silloin, kun tankkimittari näyttää puolta tankkia...

Jossain pohjoisemmassa huoltsikat on harvassa. Kuinka harvassa sitten lienee latauspaikat tällä hetkellä. Kyllä minusta yhdellä tankkauksella pitää päästä 1000 km, jotta ei menisi koko matka tankkausten, tai latausten suunnitteluun.
Asennemuutosta tosiaan tarvitaan, jos meinaa noista suunnitelluista tankkausmatkoista nauttia.

Vesa:

Plugshare on hyvä aplikaatio, millä voi tehdä mielikuvia latureiden määrästä. Norjassa on jo aika hyvä tilanne.
APRB appi on kans mukava tehdä mielikuvia.

Kotilo:
Vähän off topikin tämä, mutta eikös se asuntovaunu kannata irrottaa että saa ylipäätään saa peruutettua teslan latauskohteeseen ? Entäs kun se yhdistelmä tukkii liikenteen puoleksi tunniksi ?
Kunhan tässä uteliaisuuttani kyselen kokemuksia.

Vesa:

--- Lainaus käyttäjältä: Kotilo - 28.05.2022     kello on 19:03 ---Vähän off topikin tämä, mutta eikös se asuntovaunu kannata irrottaa että saa ylipäätään saa peruutettua teslan latauskohteeseen ? Entäs kun se yhdistelmä tukkii liikenteen puoleksi tunniksi ?
Kunhan tässä uteliaisuuttani kyselen kokemuksia.

--- Lainaus päättyy ---

Niinhän ne näyttää kaikki laturit olevan asemoitu, ettei kärry perässä pysty laturille menemään.
Itsellänikään ei vielä kokemuksia asiasta, kunhan mielenkiinnolla seuraan sähköistymistä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View