rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaasun ulosotto  (Luettu 4046 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
Kaasun ulosotto
« : 22.05.2022 kello on 10:11 »
Kysymys viisaammille: onko mitään estettä asentaa kaasun ulosottorasiaa jääkaapin takana olevaan seinään alemman ilmaritilän yläpuolelle? Siinä tilassa on valmiina kaasuputkivaraus uunille johon rasian voisi liittää ja asennusaukko olisi helppo tehdä seinään. Kaasuputken liittäisi tietenkin valtuutettu asentaja. Katselin joitain ulosottojen asennuksia ja ne oli usein joko jääkaapin alapuolella lattian alla tai ilmaritilän vieressä eri tilassa kuin jääkaappi. Teknisesti asennus olisi helpion tehdä kuten kuvasin, mutta onko siihen jotain turvallisuus määräyksiä jotka kieltää sen?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 07:02
  • Pitäähän miehellä leluja olla.
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #1 : 22.05.2022 kello on 14:31 »
Kysy samalla, kun varaat aikaa siihen putken liittämiseen. Se valtuutettu asentaja osaa varmasti kertoa nykyiset määräykset.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #2 : 22.05.2022 kello on 15:38 »
Itsellä liitäntä otettiin jääkaapin takaa ja seinään upporasia.
Tekijänä ihan kaikilla valtuuksilla oleva henkilö. Ei ole mitään määräystä mikä estäisi tuon.
Eli sallittua.
Tosin itselläni rasia alemman ritilän alapuolella. Liitäntä sen ritilän takana.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:38
  • Kulkija
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #3 : 22.05.2022 kello on 17:22 »
^

Sama ratkaisu nykyisessä. Jääkaapin alla olevan laatikon takana.

Edellisessä laitettiin hellan alla olevan kaapin kohdalle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #4 : 22.05.2022 kello on 17:37 »
^
 Jääkaapin alla olevan laatikon takana.
Siellä se minullakin

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:38
  • Escucha el Oi!
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #5 : 22.05.2022 kello on 19:48 »
itsekin olen miettinyt jos veis jonnekin asennettavaksi just siihen jääkaapin alle; minkä hintainen mahtaa työ olla?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #6 : 22.05.2022 kello on 21:07 »
Minua kiinnostaa vaan tietää voiko ulosoton rasia olla jääkaapin takana olevassa tyhjässä tilassa, niin ettei välissä ole seinää? Niissä asennuksissa mitä minä olen nähnyt rasia on joko jääkaapin lattian alla tai vieressä olevassa kaapissa. Jossain oli rasia asennettu alumiiniseen helmaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:26
  • Autossa on pyörät
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #7 : 22.05.2022 kello on 21:23 »
Minua kiinnostaa vaan tietää voiko ulosoton rasia olla jääkaapin takana olevassa tyhjässä tilassa, niin ettei välissä ole seinää? Niissä asennuksissa mitä minä olen nähnyt rasia on joko jääkaapin lattian alla tai vieressä olevassa kaapissa. Jossain oli rasia asennettu alumiiniseen helmaan.
Kyllä se voi olla siinä tilassa, tuo tila täytyy olla sinänsä tiivis ettei ole reikää asuintilaan mistä vuotava kaasu "valuisi" sinne. Laitan yv:llä @ osoitteen josta voit kysyä asian.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #8 : 22.05.2022 kello on 21:30 »
Nyt löyty auto jossa asennus on tehty kuten haluaisin. Hintaahan tuolle ei paljoa tule jos asennusaukon tekee itse ja asentaja tekee vain liitokset.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #9 : 23.05.2022 kello on 07:58 »
Oliko joskus ettei saa olla etuteltassa, vai oliko leirintäalue ohjeissa ettei grilliä saa käyttää etuteltassa. Itellä vaunussa kaasupullokotelossa (edelliset laitattaneet, itse en ole vielä tarvinnut). Järkevähän se on ottaa sieltä missä kaasu jo lähellä ennestään jos mikään pykälä ei estä sitä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #10 : 23.05.2022 kello on 09:41 »
^
En tiedä onko pykälien mukaista "ottaa sieltä missä kaasu lähellä", ja onko se kuitenkaan lähellä?
Vaatii kait oman sulkunsa, eli haaran jakotukilta (ja sen sulun). Aika useinhan jakotukki on keskikäytävän jomman kumman puolen - puolisuus kait vain lyhentää kaasuputkea, ei jääkaappi 8)

Mutta seinäläpiviennin paikkana on jääkaapin takatila oiva - ei tule kylmäsiltaa, kun ei ole "lämmintä sisätilaa".

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:58
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #11 : 23.05.2022 kello on 10:02 »
Vaatii kait oman sulkunsa, eli haaran jakotukilta (ja sen sulun).

Sulkuhan on siellä rasiassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #12 : 23.05.2022 kello on 10:05 »
Sulkuhan on siellä rasiassa.
Silleenkö ne asennukset on toteutettu - siten haaroittaa voi vaikka mistä vain paineensäätimen jälkeen?
Tai ketjuttaa - sulkemalla hellan pääsulun, mykistyy ulkogrillikin  :-\

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2024 kello on 14:30
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #13 : 23.05.2022 kello on 10:34 »
Tai ketjuttaa - sulkemalla hellan pääsulun, mykistyy ulkogrillikin  :-\

No eikai tuo ole mikään todellinen ongelma. Kuinka usein olette käyttäneet pääsulkuja? Itse en vielä koskaan..
Ja voihan tuo olla hyväkin ominauus. Voi sulkea grillin sisältä jos isännän grilli-ilta venyy liian pitkälle - tai miksei emännänkin..  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:55
Vs: Kaasun ulosotto
« Vastaus #14 : 23.05.2022 kello on 10:36 »
Rasioissa ja pelkissä pikaliitinventtiile issä (kaasupullokoteloon) on ulkoa suljettava hana ennen pikaliitintä.

Jos rasia tulee lähelle jakotukkia, niin siinä on monesti käyttämätön lähtö (tulpattu) rungon päässä valmiina. Siitä on hyvä jatkaa putki rasialle, selviää yhdellä helmellä ja ei tule tuplahanoja rasian linjaan.