Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Tarvasjoki 15 May 2022
  • Miten saate avatun tuubin säilymään kun pakkaa kuivamaan aika pian ja saa heittää hävitykseen? Kun voi jäädä vaikka yli puoli putkiloa!
  • #2 kirjoittanut Moponvirittäjä 15 May 2022
  • Lähes kaikkea muuta on kokeiltu huonolla menestyksellä paitsi vakuumipakkaamista, se on seuraava testi kunhan joutuu johonkin hommaan tuubin avaamaan.
    Jos mahdollista niin kokeile ja kerro!
  • #3 kirjoittanut Karabiilisti 15 May 2022
  • Suutin irti ja tyhjäksi kaivelu. Sitten ilmatiivis kalvo siihen suuttimen ja tuubin väliin.
    Seuraavalla kerralla  sitten poranterällä reikä siihen hyytyneeseen tulppaan. 1-2cm yleensä...
  • #4 kirjoittanut kimi 15 May 2022
  • Minä jätän suuttimen ja vaihdan kun seuraavan kerran taritsen, yleensä ei kuivu tuubiin asti
  • #5 kirjoittanut megaman 15 May 2022
  • Ei kai butyylimassa kovetu kovin hanakasti, jos ollenkaan...?
  • #6 kirjoittanut Yrjö 15 May 2022
  • Ei kai butyylimassa kovetu kovin hanakasti, jos ollenkaan...?
      Kyllä sekin menettää tarttuvuuttaan ajan myötä, mulla n. vuosi, pieniä eriä olen virkistänyt asetoonilla lanttaamalla.
      Minä jätän liima+tiivistemassan kärsään senttin reilusti kovettumaan, josta voi vetää samalla kun puristaa. Silloin tällöin voi turhaankin vaihtaa kärsään uudet aineet.
      Olen säästänyt vuosikymmenten varrella vanhoja kärsiä, jotka kovetuttuaan on "helppo" vetää tyhjäksi. Uusi tyhjennetty kärsä tilalle, ellei vetämällä/puristamalla aukea, tarvittaessa n.8 mm. poralla tuubi auki, myös "immenkalvo" on syytä avata poralla täysikokoiseksi, ei mikään piikin reikä.
  • #7 kirjoittanut Anders Son 16 May 2022
  • Jääkaapissa säilyy avattu tuubi huomattavasti pitempään käyttökelpoisena.
Sivuja:
Toiminto