Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

Retkiauton lämppäri

(1/5) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Matti_Kojo -  2.05.2022     kello on 14:06 ---No ei se ole yhden vuodenajan. Onhan noissa lämmitys takatilassa, jos ei ihan voyageria tarkoita. Omassa on ilmawebasto ja hyvin toimii kolmen vuoden ajan autona. Kovemmilla pakkasilla lisälämmitin.

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla

--- Lainaus päättyy ---
Justiinsa kokeilin retkipakussani yöpymistä...

Nollakelissä Planar nostaa helposti + 20 asteeseen. Nopeasti siirtyy puoliteholle. Paku on ainoastaan levytetty sisältä, eikä yhtään eristettä. Silti ei tuntunut vetoa. Westfaliassa valmistaja ilmoittaa suositusrajaksi -5 astetta. siinäkään ei ole muuta eristettyä, kuin katto.
Elikä lämppärillä tuollainen tavallinen paku menee kolmen vuodeajan autona ainakin eteläisessä Suomessa.

kanavaarani:
Juurikin kolmen vuodenajan autoa olin ajatellut ( kevät-kesä-syksy ), talvella tuskia olisi reissu käyttö hirveästi.

Planaria olin katsellut lämmittimeksi, sen osaisi asentaa itsekin jos ottaa erillisellä polttoainesäiliöllä .

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  2.05.2022     kello on 14:14 ---Justiinsa kokeilin retkipakussani yöpymistä...

Nollakelissä Planar nostaa helposti + 20 asteeseen. Nopeasti siirtyy puoliteholle. Paku on ainoastaan levytetty sisältä, eikä yhtään eristettä. Silti ei tuntunut vetoa. Westfaliassa valmistaja ilmoittaa suositusrajaksi -5 astetta. siinäkään ei ole muuta eristettyä, kuin katto.
Elikä lämppärillä tuollainen tavallinen paku menee kolmen vuodeajan autona ainakin eteläisessä Suomessa.

--- Lainaus päättyy ---
Millainen jatko, eli pitääkö se puoliteholla sitten, tuleeko kuuma vai säilyttääkö jonkin hyvän lämpötilan ?

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  2.05.2022     kello on 17:18 ---Millainen jatko, eli pitääkö se puoliteholla sitten, tuleeko kuuma vai säilyttääkö jonkin hyvän lämpötilan ?

--- Lainaus päättyy ---
Planarissa, kuten muissakin vastaavissa on heikko säätö...

Nollakelillä toimii ja pitää valitun lämmön aika hyvin, mutta lämpimämmillä ilmoilla tulee liian kuuma. Valittavina on vain täys- ja puoliteho. Puoliteho on liikaa jo +10 asteen ulkoilmassa. Käytännössä se tarkoittaa, että kesällä on jossain vaiheessa yöllä sammutettava lämmitin ja todettava aamulla, että ompa kylmä.

Enemmän tuskaa tuo varmaan kuumat kesäyöt pakussa. Auto lämpiää liikaa, eikä minulla ole edes kattoluukkua. Tarkoitus olisi kokeilla puhaltaa Planarilla kylmää ilmaa tavaratilaan. Lämmin ilma ohjataan kahdella tuulettimella yläreunasta ohjaamon puolelle. Siellä olisi sitten ikkunat raollaan. Planarin imuilma tulee ohjaamon penkin alta. Tuskin toimii, mutta kokeilen nyt kuitenkin.

Lerssinen:
Kyllä planarit säätää sitä tehoa melko monellakin portaalla, ei vain puoliksi tai täysillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View