rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista  (Luettu 1875 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #15 : 9.05.2022 kello on 23:05 »
Mun mielestä se kasvattaa. Ei muuten menisi tässä taloudessa 900 euron kk raja rikki useimpina kuukausina.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #16 : 10.05.2022 kello on 07:57 »
Kyllä tankkaukset menee kokonaisbonuksen laskentaan...sen näkee tuolta s mobiilistakin helposti.
Bensa/diesel saa tankkausbonuksen verran bonusta mutta sitten perunoista,  oluesta yms saa enempi bonusta kun kokonaisbonus kasvanut myös...
Ei tuo isolta tunnu mutta s-mobiili kertoo että 12kk aikana bonusta maksettu rahana 658,46 eur....eikä tuosta mene veroakaan...

Tuosta syystä ei ole tullut käytettyä sfc tankkausetuja eikä tule jatkossakaan kun ovat minimaalisia.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:08
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #17 : 10.05.2022 kello on 08:01 »
Minä voin sitten korjata tuotakin "tietoa" kun tein hieman laskelmia.

Tankkausbonus EI kasvata sitä summaa, mistä bonus lasketaan. Bonus lasketaan muiden tuotteiden summasta ja siihen lisätään tankkausbonus  sekä maksutapaetu.

Tässä tuli ajatusvirhe. Kyllä se kasvattaa, mutta tankkausbonuksista ei saa prosenttibonuksia. Esimerkki:

Kuukauden ostot ovat 900, josta polttoainetta 200l hintaan 2,25=450€ ja muut ostot 450. Bonus 5%.
Muista ostoista palautus 5%x450=17,5€
Polttoaineesta  5cx200l=10€
Lisäksi jos maksaa S-pankin pankkikortilla 0,5% 4,5€
 Yhteensä 32€

 Jokohan nyt meni oikein?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #18 : 10.05.2022 kello on 08:11 »
Pitää huomata että tuo bensa/diesel ostos lisää kk ostoja, jolloin muiden ostosten bonus kasvaa.
Siksi lämmitysöljykin kannattaa ostaa abc.

Olikohan se 900 eur täydet bonukset... sehän tulee jo lähes polttoaineesta, lämmitysöljystä, (sähköstä ja vakuutuksista, liittymistä).
Sähän tiedät mikä on minä minä minä minä.
MINÄ voin kertoa etten ole ostanut lämmitysöljyä koskaan ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:15
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #19 : 10.05.2022 kello on 08:23 »
Minä en saa S-kortilla mitään bonuksia...

Käytössä on vain emännän rinnakkaiskortti. Bonukset menee emännälle, enkä ole niistä koskaan kuullut mitään.  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #20 : 10.05.2022 kello on 08:30 »
Kyllä tankkaukset menee kokonaisbonuksen laskentaan...sen näkee tuolta s mobiilistakin helposti.
Bensa/diesel saa tankkausbonuksen verran bonusta mutta sitten perunoista,  oluesta yms saa enempi bonusta kun kokonaisbonus kasvanut myös...

Olut ei kasvata bonusostoja  ;)

Meillä ABC:n hinta on yleensä aina 3senttiä Kärkkäisen hintaa kalliimpi.  Se 3snt/litra toteutunee jo 2 hengen taloudella, kun polttoaineostot nostaa kokonaisbonusta. Ilman polttoainetta ruokaostosten bonus jäisi vähäisemmäksi.

Lisäksi KPO maksoi taas 1.5% ylijäämäpalautusta kaikesta KPO:n kaupoista S-kortilla ostetuista ostoksista, joka oli taas merkittävä summa (reilu 150eur).  Eli 1.5% lisää bonusta myös pääosasta viimevuoden polttoaineista ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #21 : 10.05.2022 kello on 09:41 »
Olut ei kasvata bonusostoja  ;)


 :o :o :o

Pärskeles .... pitää alkaa ostamaan alle 1.2% olutta niin saa bonusta.
Tai sitten ostaa hiivaa ja sokeria ja humalaa/ohramallasta ja ruveta panemaan. 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #22 : 10.05.2022 kello on 10:17 »
Minä en saa S-kortilla mitään bonuksia...

Käytössä on vain emännän rinnakkaiskortti. Bonukset menee emännälle, enkä ole niistä koskaan kuullut mitään.  ;)
Mullakin ollut ainoastaan vihreä mankelikortti (haljennut jo keskeltä). Joskus 5-10 v sitten tuli kirjeellä kotiin saksittavia bonuslappusia, jotka vanheni aika pian. Emäntä niitä käytti kauppareissuilla (hällä rinnaksikortti), jos käytti.. minä en koskaan. Sitten tuli 2017 tms "omistajakirje", että loppuu lappujen leikkely ja bonarit menee suoraan tilille. Samassa oli jotain tilinavaus kaavakkeita, joita en ikinä täyttänyt tai palauttanut vaikka perään kyselivät.. vihreää korttia aina höylännyt bonusten takia, joista ei ollut enää mitään käsitystä  :-X

Nyt keväällä tuli Lähitapiolan vakuutusmyyjän kanssa juttua kuinka mahottomasti sieltäkin kolisee lantteja tilille.. pitihän se selvittää mille tilille ne kilisee. No, ei mihinkää kun suoraan hokin holviin.. avasin tilin ja siihen vihreän kortin. Siellähän olikin useampi satanen pesämunaa  8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #23 : 10.05.2022 kello on 10:55 »
Olut ei kasvata bonusostoja  ;)

Ainakin K ryhmä huomioi pullojen ja tölkkien pantit, niistä kuulemma saa pisteitä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #24 : 10.05.2022 kello on 18:52 »
Ainakin K ryhmä huomioi pullojen ja tölkkien pantit, niistä kuulemma saa pisteitä

Pantit ei oo olutta  ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:16
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #25 : 10.05.2022 kello on 18:53 »
Kun vein tänään saman kylän Supermarkettiin ja ja toisella reissulla S-markettiin tyhjiä kauppareissulla, huomasin että Super hyvitti purkeista 10c ja S 15 c (molemmat samankokoisia Pepsi-purkkeja).

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:03
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #26 : 10.05.2022 kello on 19:11 »
Kun vein tänään saman kylän Supermarkettiin ja ja toisella reissulla S-markettiin tyhjiä kauppareissulla, huomasin että Super hyvitti purkeista 10c ja S 15 c (molemmat samankokoisia Pepsi-purkkeja).
Eikö purkin kyljessä o pantin arvo?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #27 : 10.05.2022 kello on 19:42 »
Ainakin K ryhmä huomioi pullojen ja tölkkien pantit, niistä kuulemma saa pisteitä

Tässä on sitten tapahtunut muutos. Tai sitten on kauppakohtainen. Citymarketissa nimenomaan tähän olen kiinnittänyt huomiota. Kuitissa oli eritelty siten että plussapisteitä kerryttävä summa oli kokonaissumma miinus pullonpalautuksista tullut hyvitys. Omasta mielestäni tämä oli täyisn periaatteiden vastaista. Sehän ei kuulu lainkaan heille mitä maksuvälineytä käytän ostosten maksamiseen, vaikka tässä niin pienistä summista puhutaankin yksilötasolla, ettei merkitystä oikeasti ole. Peruaatteesta siis aina ensin pyydän että kassatäti palauttaa minulle rahat käyeisenä. Sitten maksaessa vielä maksetaan ensin käyeisellä ja sitten loput kortilla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:08
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #28 : 11.05.2022 kello on 08:03 »
Minä olen aina ihmetellyt joittenkin ilmoituksia ABC:n kalleudesta. Tässä Kuopion keskustan asemia. Erikseen huomioitava GT:n asema satamassa. Hinta oli 4 päivää vanha, muut sen päivän.



Ps. Tänään oli lehdessä, että Peeässä maksaa 3% ylijäämän palautusta. Saapa nähdä paljonko tulee?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
  • Autossa on pyörät
Vs: Bonus- ja jäsenalennukset polttoaineista
« Vastaus #29 : 11.05.2022 kello on 08:07 »
Helsingissä ainakin pääsevät johtopaikkaan hinnoissa.
https://www.polttoaine.net/index.php?asema=ABC