rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Millainen akku hupiakuksi? Ducato Burstner vm.89  (Luettu 1506 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 18:11
Millainen akku hupiakuksi? Ducato Burstner vm.89
« : 12.05.2022 kello on 19:23 »
Vanha akku pääsi tyhjenemään täysin kun oli korjaamon pihalla odottelemassa korjausta n. viikon ajan ja on melkoisen mennyttä. En tiedä onko akku ollut alunperinkin huono vai jotenkin hitaasti kuluttanut virtaa mutta tyhjäksi meni. Akku pitää kuitenkin säännöllisesti ladata erillisellä laturilla.

Millainen akku olisi tällaiseen hyvä?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 18:11
Vs: Millainen akku hupiakuksi? Ducato Burstner vm.89
« Vastaus #1 : 12.05.2022 kello on 20:12 »
Vaikka akku on menettänyt lähes täysin jännitteet voisin ehkä saada eloa jollain ei-älykkäällä laturilla. Mistäköhän näitä vanhoja hitaasti lataavia vielä löytyisi, kaikkiin on pakko nykyisin tunkea joku prkl mikrosiru...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:11
Vs: Millainen akku hupiakuksi? Ducato Burstner vm.89
« Vastaus #2 : 12.05.2022 kello on 23:23 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:38
  • Escucha el Oi!
Vs: Millainen akku hupiakuksi? Ducato Burstner vm.89
« Vastaus #3 : 13.05.2022 kello on 06:12 »
En tiedä onko akku ollut alunperinkin huono vai jotenkin hitaasti kuluttanut virtaa mutta tyhjäksi meni.

siinähän ei toiminut se 12v päävirtakytkin? just tota takia se on... ootko kokeillut vääntää sitä yhtä jälkiasenteista päävirtakytkintä?

Akuksi niin iso vapaa-ajanakku kuin paikalleen sopii. tai kaksi pienempää.
Mutta ensin pitää selvittää minne virrat karkaa, tai laittaa edes pikairroitettava akun kenkä.

ps. mun mielestä tosta sun autosta olisi hyvä olla yks prjekti-topikki, kun niin moni asia kuitenkin nivoutuu yhteen. Ja niitä ongelmia tuntuu riittävän...
Joku muu tietty voi olla eri mieltä että on selkeempää että aina tulee uusi aihe.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:16
  • viihtyy puskissa
Vs: Millainen akku hupiakuksi? Ducato Burstner vm.89
« Vastaus #4 : 13.05.2022 kello on 06:16 »
Edellisessä vaunussa oli akut ihan kirjaimellisesti tyynyn alla sänkylaatikossa ja nykyisessä on vaatekaapissa, niin itse olen laittanut suljettuja agm- tai hyytelöakkuja. Niihin ei voi vettä lisätä, mutta oikein käytettynä kestävät kyllä useita vuosia.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 18:11

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 18:11
Vs: Millainen akku hupiakuksi? Ducato Burstner vm.89
« Vastaus #6 : 13.05.2022 kello on 09:43 »
siinähän ei toiminut se 12v päävirtakytkin? just tota takia se on... ootko kokeillut vääntää sitä yhtä jälkiasenteista päävirtakytkintä?

Akuksi niin iso vapaa-ajanakku kuin paikalleen sopii. tai kaksi pienempää.
Mutta ensin pitää selvittää minne virrat karkaa, tai laittaa edes pikairroitettava akun kenkä.

ps. mun mielestä tosta sun autosta olisi hyvä olla yks prjekti-topikki, kun niin moni asia kuitenkin nivoutuu yhteen. Ja niitä ongelmia tuntuu riittävän...
Joku muu tietty voi olla eri mieltä että on selkeempää että aina tulee uusi aihe.

Joo, mulla on nyt hytinä että apukuskin takana ollut jälkiasennuskytkin juuri nimenomaan katkaisee virrankäytön. Että kun ihmeiset jotenkin merkitsisi nämä näkyville niin tulevat omistajat eivät maksaisi jokaisesta virityksestä oppirahoja...

Olen samaa mieltä selkeydestä, voin laittaa tämän tiedon aiempaan keskusteluun jossa noita sähköjuttuja käyn läpi niin pysyy saman topikin alla myös.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 18:11
Vs: Millainen akku hupiakuksi? Ducato Burstner vm.89
« Vastaus #7 : 13.05.2022 kello on 09:44 »
Edellisessä vaunussa oli akut ihan kirjaimellisesti tyynyn alla sänkylaatikossa ja nykyisessä on vaatekaapissa, niin itse olen laittanut suljettuja agm- tai hyytelöakkuja. Niihin ei voi vettä lisätä, mutta oikein käytettynä kestävät kyllä useita vuosia.

Tarkistan tämän tyyppiset akut jos tuota purkaantunutta ei voi enää elvyttää  Thumb