Tekniikkakeskustelut > Kalusteet ja sisustus

Vaunun/m-auton kalusteiden pinnoitus

<< < (2/4) > >>

88k5:
Niinhän tuo käsittelemätön pinta käsketään praimaaman..
Videolta kuulemani perusteella; ei lämmittimien läheisyyteen, ympäristöihin -10C..+50C.

Mulla veneen ulkopuolen orkkis teak panelit ostin pois ja laitoin truman pakoputken asennuksen yhteydessä niiden kopiot polykarbonaattilevy stä (5mm). Päälle tuli tiikin näköinen dc-fix kalvo ja reunat taitettu yli alle..
Talvipakkasten jälkeen kutistui (ja venyi), että kesällä näkyy reunoissa olevan ilmaa. Tämä oli näistä tiedetty, että "se minkä kylmä kutistaa, sitä ei lämpö korjaa" - eli pitäisi ottaa reunaa irti ja laittaa takaisin lämmöllä. Seuraavan talven jäljiltä uudelleen (jos parikympin pakkasissa oleilee)

E: kuva oliki vähä robusti  8)

Ossi66:
Pari testipaikkaa meiltä kotoa
Hellakulma, ei näy lämpö haittaavan, kun ei saa kylmää.



Sivutasossa 2m rulla ei riittänyt. Pieni kutistuma tullut parissa vuodessa ihan huonelämpötilassa



Nämä myös DC-fix kalvolla

Pate:
Pitää kokeilla tuota.Ei ole kallis investointi.
Mikähän primeri olisi sopivaa tuohon vanerin pintaan ennen kalvon liimausta?

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: Pate - 10.05.2022     kello on 08:48 ---Miten oven pinta ennen liimausta?
Pitikö hioa tai maalata tms. kun ohjeissa sanotaan että pitää olla sileä pinta.
Omassa näyttää olevan käsittelemätön vaneripinta.

--- Lainaus päättyy ---
minulla ei ollut mitään rikki, eli ehjät kaapin ovet, sileä pinta.
Putsasin hyvin, tarra päälle, hieman lämpöä niin että liima sulaa ja sitten ylimääräiset pois mattoveitsellä.

Mä en tiedä annetaanko tuota lämmitystä ohjeena, mutta huikea ero siinä on kun kokeilee repiä irtiä palaa mikä on saanut lämpöä ja mikä ei. Kuumennettu pysyy ihan eri tavalla  Thumb Liikaa tietty ei saa antaa.

Pate:

--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 10.05.2022     kello on 13:29 ---minulla ei ollut mitään rikki, eli ehjät kaapin ovet, sileä pinta.
Putsasin hyvin, tarra päälle, hieman lämpöä niin että liima sulaa ja sitten ylimääräiset pois mattoveitsellä.

Mä en tiedä annetaanko tuota lämmitystä ohjeena, mutta huikea ero siinä on kun kokeilee repiä irtiä palaa mikä on saanut lämpöä ja mikä ei. Kuumennettu pysyy ihan eri tavalla  Thumb Liikaa tietty ei saa antaa.

--- Lainaus päättyy ---
OK.Kiitos tarkennuksesta.
Pitää kokeilla lämmittää hiukan kuumailmapuhaltimel la ja sitten jollain kovalla telalla painaa kalvo kiinni.
Lastalla ei ehkä kestä kovin lujasti pyyhkiä kuumaa kalvoa?
Ostin 4 rullaa Bauhausista kun "halavalla sain" 4 rullaa kolmen hinnalla.  ;)
On millä harjoitella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View