Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Touba 24 Apr 2022
  • Aloitteleva matkailuautoilija kysyy. Rekisteriotteessa rengasvaatimus 225/75 r16 CP. Onko tuo cp rengas välttämätön eli meneekö katsastuksesta läpi jos laitankin C renkaat alle? Rengasliikkeessä eivät osanneet sanoa. Ja valitettavasti kysymys on nyt rahasta, ei ole vara laittaa tuplasti kalliimpia cp renkaita.
  • #2 kirjoittanut "Masi" 24 Apr 2022
  • Menee kun vain kantavuusluku on oikea.
    Eli C rengas kelpaa.
    Ja jos rengasliike ei tuota tiennyt, niin kannattaa vaihtaa liikettä.
  • #3 kirjoittanut Moponvirittäjä 24 Apr 2022
  • Juuri kuten Masi kertoi, 225/75 r16 C  jossa on vähintään otteeseen merkitty kantavuusluokka  ja sillä hyvä.
  • #4 kirjoittanut Aakku 24 Apr 2022
  • Mulla on retkipakussa SUV renkaat...

    Rekisteriotteessa on kyllä C-merkintä, mutta olen katsonut vain, että kantavuus riittää ja rengas mahtuu pyörimään.
    Nyt on 235/55R18. Ajattelin vaihtaa 245/50R18 renkaaksi, jossa kehä on hieman pienempi.
  • #5 kirjoittanut 88k5 24 Apr 2022
  • ^
    Riittääköhä suvin XL renkaassa LI (LoadIndex)?

    Aloituksessa ei kerrottu LI:tä vaikka kyllähän ne otteessa nykyään lukee.. ja nopeusluokkakin, jota periaatteessa ei saa alittaa kuin talvirenkain, ja silloinkin pitäisi kuskin silmien alla olla siitä kertova varoitustarra.  :-X

    Niin, lukihan mulla aikoinaan vaunussa 175R13 RF - niissä olis nykyään ettimistä..
  • #6 kirjoittanut Aakku 25 Apr 2022
  • ^
    Riittääköhä suvin XL renkaassa LI (LoadIndex)?

    Aloituksessa ei kerrottu LI:tä vaikka kyllähän ne otteessa nykyään lukee.. ja nopeusluokkakin, jota periaatteessa ei saa alittaa kuin talvirenkain, ja silloinkin pitäisi kuskin silmien alla olla siitä kertova varoitustarra.  :-X

    Niin, lukihan mulla aikoinaan vaunussa 175R13 RF - niissä olis nykyään ettimistä..
    Kantavuus riittää tonniluokan pakuun ja kyllä Westiinkiin...

    LI on vain 104. Käytän retkiautoissa vain kitkarenkaita, joten nopeusluokallakaan ei liene merkitystä. Tosin sekin näyttäisi olevan V-luokkaa.
    Goodride renkaita olen käyttänyt jo vuosia kolmessa pakussa kesä- ja kitkapinnoilla. Toimivat hyvin pakuissa. Henkilöautossa sitten kalliimpaa merkkiä. Nastarenkaat ovat olleet Nokialaisia.

    Esim. tällainen halpis rengas.


Sivuja:
Toiminto