Aloin tänään miettimään onko hyvä tapa varoittaa vastaantulevaa liikennettä varoitusvilkuilla? Eli tämänpäiväinen tilanne.
Olin ajelemassa kotiin päin. Eräällä suoralla näin vastaan tulevien kaistalla auton, joka näytti ajavan hiljaa tai seisovan. Minä huomasin ensimmäiseksi vasemman vilkun. Ihmettelin, että mihin se olisi menossa, koska en nähnyt minkäänlaista liittymää kummallakaan puolella. Sitten huomasinkin, että vilkut toimivat molemmilla puolilla. Siis sillä on joku vika? Ei, ei ollut vikaa, sillä silloin huomasin, että oikealta oli tulossa hirviemo tielle. Sain jarrutettua, eikä siinä oikeastaan ollut kiirettäkään. Emo kun oli päässyt minusta katsoen tien vasempaan reunaan, tulikin vasa perässä. Se kun oli päässyt emon perään tieltä pois aioin lähteä jatkamaan matkaa. Mutta olipa yllätys, kun sieltä tulikin toinen vasa perässä. Sillä oli hieman vaikeuksia ymmärtää tien ylitys häiriötekijöiden takia. Mutta parin tekemänssä kurvin jälkeen sekin poistui emon perään metsään.
Tämän tapahtuman perusteella kyseenalaistan vastaan tulevan auton varoitukset jostain muusta syystä. Minä ainakin jouduin keskittymään vastaan tulevan toimintaan enkä osannut ajatella, että hän varoitti minusta oikealta tulevasta hirvestä. Mitä parviäly ajattelee asiasta?
Tämä taisi olla kolmas kohtaamiseni hirven kanssa yli 60-vuotisen autoilu-urani aikana. Siinä mielessä kaikki on mennyt hyvin kun osumaa ei ole tullut.