Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Mitä mietit?
Aakku:
Linkissä suosituksia hätävilkkujen käyttöön...
"Miten kohtaat hälytysajoneuvon? Viranomaisilta suositus hätävilkun käyttöön"
https://www.liikenneturva.fi/ajankohtaista/hatavilkun-kaytto/
reissu:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 7.08.2024 kello on 19:41 ---Et oo kuullu säännöstä, jos näet hälytysajoneuvon lähestyvän, kerrot havainneesi sen laittamalla hätävilkut päälle. Kun lähestyt vastaantulevaa autoa jolla hätävilkut ja sitä sinivaloa ei näy edessäsi, sehän on silloin takanasi - ja hirvi josta vastaantulija varottaa onkin edessäsi.
--- Lainaus päättyy ---
Olen kuullut ja niin toiminutkin. Kotikulmilla on iso sairaala ja jatkuva hälytysajoneuvojen liikenne.
Tilanne, jossa vastaantulija hätävilkuttaa siksi että minun takanani on hirvi, on niille takanani mahdollisesti tuleville. Minulle ei enää tarvitse vilkuttaa.
Jos vastaantuleva uuden ohjeen mukaan ilmoittaa hätävilkuilla takanaan tulevalle hälytysajoneuvolle sen huomanneensa, se ei ole minulle tarkoitettu huomionherätys. Minähän näen myös jo sen sinivilkuttajan. Ja laitan omat hätävilkut hetkeksi päälle, näyttääkseni huomion olevan tallella.
reissu:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 8.08.2024 kello on 06:50 --- Taisin pimeällä räpäyttää liikaa, varoittaakseni tummasta ajokoirasta, siten sokaisin vastaantulijan, joka sitten törmäsi. Tuli mieleen, ehkä olis ollut parempi pistää parkit päälle?
--- Lainaus päättyy ---
Varsinkin niille, jotka ovat lisänneet keulaan metrin leveitä linnunorsia, pitkien räpäytäminen lähellä on aika huono temppu. Enemmän herättää huomiota, jos turvallisesti voi käyttää pari kertaa parkeilla. Ja ennen kuin joku saivartelija innostuu, ei niitä ajovaloja tarvitse kuin käyttää parkkiasennossa ja takaisin. Se käy nopeasti ja näppärästi.
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 8.08.2024 kello on 06:50 --- Taisin pimeällä räpäyttää liikaa, varoittaakseni tummasta ajokoirasta, siten sokaisin vastaantulijan, joka sitten törmäsi. Tuli mieleen, ehkä olis ollut parempi pistää parkit päälle?
--- Lainaus päättyy ---
Ehkä kaksi vilautusta hätävilkkuja olisi herättänyt toisen kulkijan 'uteliaisuuden' tulevasta, . . .
Itse pidän pitkien vilautusta vittuiluna / hätävilkun vilautusta mahdollisesta vaaratilanteesta . . . Vaaratilanne on voinut poistua ennenkuin varoitettu kohtaa paikan jossa ' vaara' mahdollisesti oli . . .
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 8.08.2024 kello on 07:07 --- Toistaiseksi ei havaitoo tämän ohjeen käytössä.
Viimeksikin kun tulipaloauto tuli vastaan, vain vilkun kanssa väistin pientareelle.
--- Lainaus päättyy ---
Jos oikein luin, niin ohje koskee takaa tulevaa hälytys ajoneuvoa, joten en ihan väärin tehnyt.
Mielestäni ei se kovin huono tapa ole vaika tulee takaakin, sikäli jos on hyvä paikka antaa mennä ohi?
Jos taas ei siinä kohden voi ohittaa, ehkä hyvä tapa määrättyyn rajaan asti on noudattaa entisen työkaveri Kalevin tapaa? Hänellä oli silloisen käsityksen mukaan tehokkaaksi viritetty Volvo. Hän sanoi kun kuulee sireenin äänen, että hän katsoo ekana peiliin, jos näkyy peilissä, ei näy kauaa. Silloin ei vielä ollut yleisiä nopeusrajotuksia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta