Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mitä mietit?

<< < (157/264) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  7.08.2024     kello on 19:41 ---Et oo kuullu säännöstä, jos näet hälytysajoneuvon lähestyvän, kerrot havainneesi sen laittamalla hätävilkut päälle.

--- Lainaus päättyy ---
Ei varmaankaan monikaan kuullut, kun tämä vasta tuli ohjeistukseen...

Minusta se on yleiseurooppalainen tapa käyttää hätävilkkuja, kun joutuu poikeuksellisesti hidastamaan, tai pysähtymään. Vastaantulijoille sitten kaukovalovilkautus, jos on ohittanut vaikka hirven ylityspaikan.

seppoko:
Ihan hyvää keskustelua huomion herättämisestä. Mutta mun pointtini tässä tapauksessa oli, että varoittaja oli vasemmalla ja kohde oli oikealla. Katseeni kiinnittyi varoittajaan. Hirven näin vasta kun se oli jo tiellä ja riittävän lähellä minun aktiivista näkökenttää. Onneksi vielä oli riittävästi etäisyyttä.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  7.08.2024     kello on 21:37 ---Ihan hyvää keskustelua huomion herättämisestä. Mutta mun pointtini tässä tapauksessa oli, että varoittaja oli vasemmalla ja kohde oli oikealla. Katseeni kiinnittyi varoittajaan. Hirven näin vasta kun se oli jo tiellä ja riittävän lähellä minun aktiivista näkökenttää. Onneksi vielä oli riittävästi etäisyyttä.

--- Lainaus päättyy ---
Minusta ainakin rivien välistä syyllistät hätävilkkujen käyttäjää...

Minusta ainakin varoitus oli aivan oikea, kun kaistalla seistään poikkeavasti. Se on eri asia mihin muut autoilijat sitten suuntaavat katseensa.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 -  7.08.2024     kello on 19:48 ---Pohjoisessa oon tottunut että edessä olevasta vaarasta ilmoitetaan räpsäyttämällä pitkiä.

--- Lainaus päättyy ---
  Taisin pimeällä räpäyttää liikaa, varoittaakseni tummasta ajokoirasta, siten sokaisin vastaantulijan, joka sitten törmäsi. Tuli mieleen, ehkä olis ollut parempi pistää parkit päälle?

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  7.08.2024     kello on 19:41 ---Et oo kuullu säännöstä, jos näet hälytysajoneuvon lähestyvän, kerrot havainneesi sen laittamalla hätävilkut päälle.

--- Lainaus päättyy ---
  Toistaiseksi ei havaitoo tämän ohjeen käytössä.
  Viimeksikin kun tulipaloauto tuli vastaan, vain vilkun kanssa väistin pientareelle.
  En ruattissakaan havainnut moista, en kyllä tiedä että onko siellä tuollaista suositusta?
  Liikenne tukoksessa kyllä ruattissa käytimme, myös suamessa käytin jo vuasia sitten.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View