Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Mitä mietit?
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.11.2023 kello on 16:45 ---Ihmettelen, kun F1-asiantuntijat ei ole sanoneet mitään....
--- Lainaus päättyy ---
Aika kummajaisuus on tuo kisa syntien pesässä. Negatiivisesti jos kommentoisi niin toteisi että nyt Bottas jäi aika-ajossa jo sarjan jumbon Logan Sargeantin taakse ;D
No toivotaan hyvää kisaa ja että kaivonkannet pysyy paikoillaan...
elwari:
Juutuubi- videoita generaattorien korjaamisesta olen katsellut. Hauskoja ovat amerikkalaiset 120 voltin sähköt, matkakulkineisiin pitää olla 30A tai 50A sähköliitäntä, ja kaapelitkin on sen mukaisia. Tuo on ihan itse Edisonin perua, kun laittoi Chigagoon ensimmäiset sähkövalot 1800-luvun loppupuolella, niissä oli 110 voltin tasavirta. Vaihtovirta tuli myöhemmin, mutta jännite pysyi samana.
Alan:
Se olisi vielä nelisen viikkoa talvipäivän seisaukseen ja silti pimeää on aamusta pitkään. Kyllä voisi olla parempi viettää marraskuun ja maaliskuun välinen aika muualla.
Lumitöihin lähtemistä mietin myös. Häätynee kolata Hymerin kattokin. Pitää pukea lämpimästi päälle, eilen illalla paleli kaupungilla, olisi pitkät kalsarit olleet tarpeen.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 25.11.2023 kello on 07:43 ---Juutuubi- videoita generaattorien korjaamisesta olen katsellut. Hauskoja ovat amerikkalaiset 120 voltin sähköt, matkakulkineisiin pitää olla 30A tai 50A sähköliitäntä, ja kaapelitkin on sen mukaisia. Tuo on ihan itse Edisonin perua, kun laittoi Chigagoon ensimmäiset sähkövalot 1800-luvun loppupuolella, niissä oli 110 voltin tasavirta. Vaihtovirta tuli myöhemmin, mutta jännite pysyi samana.
--- Lainaus päättyy ---
Noin se on belgiassa ja norjassa, tosin molempiin karvoihin tulee noin 115 voltia. 2 x 115 = 230 volttia
elwari:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 25.11.2023 kello on 09:31 ---Noin se on belgiassa ja norjassa, tosin molempiin karvoihin tulee noin 115 voltia. 2 x 115 = 230 volttia
--- Lainaus päättyy ---
Siellä ei taideta käyttää sitä puolikasta jännitettä mihinkään? No sehän on tuossa jenkkisysteemissäki n, että 240 volttia voidaan sitten ottaa vaikka hellaan tai lämmityspannuun.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta