Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Mitä mietit?
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 17.06.2022 kello on 22:03 ---Mietin, että nyt kannattaa laittaa renkaisiin ne max. paineet, että auto rullaa. Nostin Boxerin rengaspaineet 4.0 --> 4.3 bar.
Sen verta maksaa polttoaine, että ei tullut montaa moottoripyörää tänään matkalla vastaan. Kyllä hinta puree. :o
Ens viikolla h-autot siirtyy 2.8 bar paineisiin.
--- Lainaus päättyy ---
ehkä säästää poltoaine kuluissa mutta säästääkö rengas kuluissa?
megaman:
Nykyiset renkaat ei ole enää mitään kangaskudosrenkaita, mitkä paisuu paineen alla keskeltä. Vai onko jollain esittää jotain muita teorioita?
megaman:
--- Lainaus käyttäjältä: mattikoo - 17.06.2022 kello on 22:48 ---Kuulen mielelläni tästä raporttia mikä on lopputulema säästössä. Itse olen sen verran mukavuuden haluinen, että ajelen 3,8 paineilla. Pysyy paremmin paikat kiinni hampaissa. :)
--- Lainaus päättyy ---
Joo. Ajattelin ihan samoin. Oli pakussa 3.5 bar, että olis mukavaa, kun tyhjänä ajelin. Nostin 4 bar ja kaikki parani. C-renkaan runko on suunniteltu kovemmille paineille, jopa se mukavuuskin parani. :o
Nyt ei olla enää 60-luvulla.
Rengas muuten lämpenee ajossa alipaineilla, kun runko joustaa. Think about that. Mönkijät erikseen.
😉
mattikoo:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 18.06.2022 kello on 04:23 ---Rengas muuten lämpenee ajossa alipaineilla, kun runko joustaa. Think about that. Mönkijät erikseen.
😉
--- Lainaus päättyy ---
Toki olen seurannut muutakin kuin painemittaria. Lämpenemistä, ajomukavuutta/-ominaisuuksia, ym.
Lopputulema on ollut, että 3,8 kiloa on ollut sopiva kompromissi näiden kesken. Tällä on menty +50tkm ja mennään jatkossakin, vaikka polttoaineen hinta nousisi/nousee edelleen. Ei polttoaineen hnta saa rengaspaineisiin vaikuttaa, mutta mielellään kuulen tuloksia millaista säästöä on syntynyt. ;)
Tämmöinen "tyhjä" retkipaku ei oikeasti enemmän kaipaa, jos ei ihan lössöt renkaat rungoltaan ole. Siinä ei kuitenkaan mennä kantavuuden ylärajoilla, jolloin tarvii olla paineet kohdillaan.
seppoko:
Muistin katsoa huomisen pörssisähkön hinnan sahko.tk :sta. Halpaa on. Nyt pitää estää veden lämpiäminen yöllä. Vasta päivällä oman voimalan energialla, kun myynnistä ei saa mitään.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta