Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mitä mietit?

<< < (232/258) > >>

megaman:
Ekan kerran vasta rengaspaineet Jumpystä tarkastin, takaa vois vielä tiputtaa. Ei kuskata kuin paria sähköfillaria ja vettä 60-80 ltr. eli terveisiä täälläkin. 🙂

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 30.06.2025     kello on 18:51 ---Oli rengaspaineet 3,5 bar edessä, tiputin kolmeen ja kyllä kumina hiljeni ihan selvästi.

--- Lainaus päättyy ---

Eihän paineita voi noinvaan tiputella, merkkaahan se kuormakin jotain.

megaman:
No ei sitä kuormaa hirveästi ole, kuten jo todettiin. Auton ovitarrassa kevyen ajon paineet etupyöriin on 3,3 bar ja laitoin makitalla 3,05 bar.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 30.06.2025     kello on 23:32 ---Eihän paineita voi noinvaan tiputella, merkkaahan se kuormakin jotain.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllähän se kuorma merkkaa paljonkin...

Etenkin, jos sitä ei ole.
Scudo painaa tyhjänä 1740 kg. Auton valmistaja ilmoittaa paineet kokonaispainon mukaan, eli 2600 kg. Nyt olen yli 15 vuotta käyttänyt tyhjälle autolle sopivia paineita.
Retkipaku Expertissä paino tyhjänä on 1732 kg ja kokonaispaino 3000 kg. Sekin on lähes kuormaton, joten paineet on alhaalla.
Matkailuautojen alustat ovatkin sitten eri juttu. Niissähän sitä painokipuilua tulee. Mun T4 Transporter-Westfaliassakin oli jo omamassa 2445 kg, joten siinä tuli pidettyä 3,5 bar paineita.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  1.07.2025     kello on 07:44 ---Scudo painaa tyhjänä 1740 kg. Auton valmistaja ilmoittaa paineet kokonaispainon mukaan, eli 2600 kg. Nyt olen yli 15 vuotta käyttänyt tyhjälle autolle sopivia paineita.

--- Lainaus päättyy ---

Siis vain yksi paine?
Kummallista, kun henkilöautoissakin on vajaa/täys/vaununveto.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View