rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Nereus renkaat?  (Luettu 7372 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #45 : 17.11.2022 kello on 18:10 »
Juuri niin, Täällä Nilsiässä onkin nyt oikein talviset olosuhteet, tiet kevyesti jäiset ja lumiset.
Hyvin menee matkamökki kitkoilla kun osaa ajatella mitä touhuaa ;)

https://www.foreca.fi/Finland/Nilsia/details
Mainitsin olosuhteista, en Nilsiästä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
  • Callengr
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #46 : 17.11.2022 kello on 18:10 »
Nastalliset talvirenkaat sopii hyvin ihmiselle joka ei osaa ajatella ;)




Ja meitä on paljon!  Suurin osa talviautoilijoista suomessa. Raskas kalusto erikseen he osaavat ajatella! Kyllä mulla oli aurausautossa nastat edessä!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:21
  • seniori
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #47 : 17.11.2022 kello on 21:14 »
Nastalliset talvirenkaat sopivat autoilijalle, joka ajattelee myös toisten turvallisuutta.  ::)

Nastalliset talvikengät sopivat seniorille joka ajattelee omaa turvallisuuttaan.  ;D


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #48 : 17.11.2022 kello on 21:29 »
Raskas kalusto erikseen he osaavat ajatella! Kyllä mulla oli aurausautossa nastat edessä!

Raskaan kaluston määräyksiä pitäisi tiukentaa ja valvoa myös rajoilla.
Ovat nimittäin todellinen riesa tällä perällä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #49 : 17.11.2022 kello on 21:35 »
Nastalliset talvikengät sopivat seniorille joka ajattelee omaa turvallisuuttaan.  ;D

Eikä tarvitse olla edes seniori.

Mielestäni tämä on yksi koko tämän ketjun järkevimmästä kommenteista. Vaikkei liity asiaan lainkaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:12
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #50 : 17.11.2022 kello on 21:49 »
Liikenteessä kun ei voi aina ennustaa mitä tapahtuu, minua ei kiinnosta mikään muu aspekti kuin maksimaalinen pito talvirenkaassa ja sitä ei piikittömillä saa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:54
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #51 : 17.11.2022 kello on 21:58 »
Liikenteessä kun ei voi aina ennustaa mitä tapahtuu, minua ei kiinnosta mikään muu aspekti kuin maksimaalinen pito talvirenkaassa ja sitä ei piikittömillä saa.
Tämä...

Monet paukuttaa henkseleitään omilla ajotaidoillaan. Mulla tärkein syy nastrenkaiden käyttöön on se, että meillä ajaa samoilla autoilla muutkin kuin minä.
Itsehän olen omasta mielestäni huomattavasti keskitasoa parempi kuski ja pärjäisin vaikka suvikumeilla. :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #52 : 17.11.2022 kello on 22:20 »
Tämä...
Monet paukuttaa henkseleitään omilla ajotaidoillaan.
Kun liikenne olisikin vain omista (tietenkin hyvistä) ajotaidoista kiinni. Tien päällä sattuu olemaan monenlaista kuljettajaa. Jos onnettomuusriski on pienempi renkaiden pitokyvystä, kannattaa alle laittaa hyvän pitokyvyn omaavat renkaat.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:44
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #53 : 17.11.2022 kello on 23:19 »
Kun liikenne olisikin vain omista (tietenkin hyvistä) ajotaidoista kiinni. Tien päällä sattuu olemaan monenlaista kuljettajaa. Jos onnettomuusriski on pienempi renkaiden pitokyvystä, kannattaa alle laittaa hyvän pitokyvyn omaavat renkaat.
mitä hyötyä on renkaista jos ei osaa lukea keliä? juuri oli juttu että kitka renkailla on viime vuosina sattunut vähemmän onettomuuksia kuin nastarenkailla? onko kitka renkaat sitten vähentyneet? vai ottaakone keliolosuhteet paremmin huomioon?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #54 : 18.11.2022 kello on 08:07 »
juuri oli juttu että kitka renkailla on viime vuosina sattunut vähemmän onettomuuksia kuin nastarenkailla? onko kitka renkaat sitten vähentyneet? vai ottaakone keliolosuhteet paremmin huomioon?

Kitkailijat ei uskalla lähteä liikkeelle, kun on huono keli....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #55 : 18.11.2022 kello on 08:16 »
mitä hyötyä on renkaista jos ei osaa lukea keliä? juuri oli juttu että kitka renkailla on viime vuosina sattunut vähemmän onettomuuksia kuin nastarenkailla? onko kitka renkaat sitten vähentyneet? vai ottaakone keliolosuhteet paremmin huomioon?
Kannattaa lukea viestini uudelleen. Ei riitä että itse osaa lukea keliä. Vastaantulijan tai kolmion takaa tulijan pitää lukea keliä myös. Osaako/ymmärtääkö, sitä et voi tietää.
Usein onnettomuudessa on osallisena kaksi ajoneuvoa

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:43
  • Italiafani
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #56 : 18.11.2022 kello on 08:22 »
Kitkailijat ei uskalla lähteä liikkeelle, kun on huono keli....
Höpö höpö. Meilläkin on ollut nastattomat yli 30 v ja autolla ajaa kuka milloinkin eikä ikinä ole tarvinnut jättää lähtemättä kelin takia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #57 : 18.11.2022 kello on 08:49 »
Tämä...

Monet paukuttaa henkseleitään omilla ajotaidoillaan. Mulla tärkein syy nastrenkaiden käyttöön on se, että meillä ajaa samoilla autoilla muutkin kuin minä.
Itsehän olen omasta mielestäni huomattavasti keskitasoa parempi kuski ja pärjäisin vaikka suvikumeilla. :D
No jos on kelit kuin yleensä täälläpäin , niin oma kitkarenkaani pitää paremmin kuin mikään nastakumi joka liukuu asfaltin päällä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #58 : 18.11.2022 kello on 08:55 »
toivottavasti kitkoilijoilla on tuuri yllä eikä musta jää yllätä kesken matkan....
On tilanteita, joita ei voi ennakoida. Saattaa olla esim +4 ja tie kostea tihkusateessa ja sitten 200km matkalla on1km pätkä mustassajäässä.

se ei ole kiva tunne kun kuljettaja muuttuu matkustajaksi autossa joka 80kmh kylki edellä menee kohti samaa vauhtia lähestyvää täysperävaunullista kulkupeliä ja scanian nokkamerkki kasvaa joka hetki silmissä kun lähestyy sivuikkunaasi...


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 16:40
Vs: Nereus renkaat?
« Vastaus #59 : 18.11.2022 kello on 09:09 »
No jos on kelit kuin yleensä täälläpäin , niin oma kitkarenkaani pitää paremmin kuin mikään nastakumi joka liukuu asfaltin päällä
Omaa ajotapaa kannattaa  tarkastella hieman kriittisesti jos rengas liukuu asfaltilla.
Silloin kun normaalilla ajotavalla nastarengas liukuu asfaltilla on renkaan ja asfaltin välissä  jotain, yleensä jäätä ja siinähän kitka ei pidä senkään vertaa kuin nasta.