Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Pitääkö lämminvesivaraajaa jotenkin hoitaa

<< < (2/10) > >>

Hymer B654:
  Noin 40 vuotta vaunuilleena/autoilleena,en ole koskaan uskonut ns.puhdasvesi säiliön tai siihen liitettyjen pitkien letkujen puhtauteen niin paljon,että olisin sitä juonut.Olen aina käsittänyt ,että se kuuluu pesuvedeksi ja keitettynä ruoan laittoon.Huom! tämä on minun mielipide.

Pena10:
Pidän jääkaapissa kahta cokis pulloa vettä juomista varten. Käytän tuota hanavettä kyllä kahviin ja hampaiden pesuun. 

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Hymer B654 - 18.03.2022     kello on 19:37 ---  Noin 40 vuotta vaunuilleena/autoilleena,en ole koskaan uskonut ns.puhdasvesi säiliön tai siihen liitettyjen pitkien letkujen puhtauteen niin paljon,että olisin sitä juonut.Olen aina käsittänyt ,että se kuuluu pesuvedeksi ja keitettynä ruoan laittoon.Huom! tämä on minun mielipide.

--- Lainaus päättyy ---

Samat kolmasosakokemuksel lakin.

Silti desinfioin 1-2 kertaa vuoteen. Ei kloriittia kuumavesipuolelle.

mjh48:

--- Lainaus käyttäjältä: Hymer B654 - 18.03.2022     kello on 19:37 ---  Noin 40 vuotta vaunuilleena/autoilleena,en ole koskaan uskonut ns.puhdasvesi säiliön tai siihen liitettyjen pitkien letkujen puhtauteen niin paljon,että olisin sitä juonut.Olen aina käsittänyt ,että se kuuluu pesuvedeksi ja keitettynä ruoan laittoon.Huom! tämä on minun mielipide.

--- Lainaus päättyy ---

Yhtä kauan on tullut harrastettua ja vain raikasvesisäiliön vettä on käytetty.
Tosin muutaman kerran Puolassa piti ostaa pullovettä, kun emme löytäneet juomavedeksi merkittyä vesipistettä.
Olen keväisin putsannut säiliön pitämällä siellä jonkin aikaa sitruunahappoliuost a ja ajellut, jolloin seos on loiskunut.
Sen jälkeen pari kolme täyttöhuuhtelua.
Kerran jäi huonolle huuhtelulle ja aamulla oli tarjolla sitruuna teetä.
Huuhtelulla siitäkin selvittiin, sitruunahappo on säilöntäaine E330

Karabiilisti:
Sitruunahappohan on hyvä kalnkinpoistaja josta syystä sitä käytetään pesukoneissa ja kahvinkeittimissä.
Säilöntään käy tietty myös kuten etikka. Mutta desinfioiva vaikutus on kyllä aika heikko.

Kloori, peroksidi, peretikkahappo, desirox...niillä lähtee pöpöt.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View