Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut JariL 16 Mar 2022
  • Onkos -98 jo sellainen malli että voi lastuttaa?Mulla toi kuvassa oleva -96 ei ole,mutta kulutus tippui pari-kolme ltr sadalle kun syötöt ruuvasi isommaksi,juuriniin ettei täysvedolla putken täydeltä savua työnnä ja 5.vaihteen välityksen muuttaminen auttoi myös paljon.
  • #17 kirjoittanut kimi 16 Mar 2022
  • Voi se jollakulla kulutusta laskeakin. Välillä tuolla liikenteessä saa ajella jonkun perässä jolla vauhti seilaa ilman syytä, Välillä näkee kun oikeen runtataan kaasua ja pian taas syttyy jarruvalot.

    Mutta hyvä kuski pystyy ajamaan ilman vakkaria taloudellisemmin.

    Tuo riippuu myös miten vakkari on toteutettu. Saabissa esim. hetkellinen kulutus ylämäessä on pienempi vakkarilla verrattuna siihen, että ilman yrittää pitää vauhdin tasaisena saman mäen. Sitten taas parissa rankalaisessa mitä olen ajanut vakkari toimii viiveellä ja antaa vauhdin laskea hieman ja sitten vasta nostaa takaisin asetettuun nopeuteen.
  • #18 kirjoittanut vaanari61 16 Mar 2022
  • Onkos -98 jo sellainen malli että voi lastuttaa?Mulla toi kuvassa oleva -96 ei ole,mutta kulutus tippui pari-kolme ltr sadalle kun syötöt ruuvasi isommaksi,juuriniin ettei täysvedolla putken täydeltä savua työnnä ja 5.vaihteen välityksen muuttaminen auttoi myös paljon.

    Eikös lastutettava ole 2.8 itdi tai kirjainsarja jotenki sinnepäin . . . 2.5 litraset on jakajapumpulla . . .  2.8 tuli -98 markkinoille, eli kumpaakin löytyy tuollevuodelle ...
  • #19 kirjoittanut JariL 17 Mar 2022
  • Ok.
Sivuja:
Toiminto