rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lämmityksen ohjaus etänä  (Luettu 2376 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Lämmityksen ohjaus etänä
« : 16.02.2022 kello on 10:10 »
Uuden päivityksen myötä victronin VenusOS tukee ruuvi tageja ja lämpötilat saa vrm:n kautta näkyviin Thumb

Joten nyt saa raspberrystä täysiverisen lämmittimen ohjauslaitteen, koska se pystyy ohjaamaan relelähtöä lämpötilan mukaan.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Lämmityksen ohjaus etänä
« Vastaus #1 : 16.02.2022 kello on 14:39 »
Uuden päivityksen myötä victronin VenusOS tukee ruuvi tageja ja lämpötilat saa vrm:n kautta näkyviin Thumb

Joten nyt saa raspberrystä täysiverisen lämmittimen ohjauslaitteen, koska se pystyy ohjaamaan relelähtöä lämpötilan mukaan.

Tarkoitatko sisä vai ulkolämpötilan mukaan?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Lämmityksen ohjaus etänä
« Vastaus #2 : 16.02.2022 kello on 16:25 »
Tarkoitatko sisä vai ulkolämpötilan mukaan?

Riippuu minne sijoitat se tagin. Tai jos on useampia käytössä niin ohjelmasta voi valita mitä käytetään.




*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Lämmityksen ohjaus etänä
« Vastaus #3 : 16.02.2022 kello on 17:47 »
Riippuu minne sijoitat se tagin. Tai jos on useampia käytössä niin ohjelmasta voi valita mitä käytetään.


Jäi minulle epäselväksi, että onko noi yhteydet ( lämpöanturit ) langattomia? En ole itse perehtynyt asiaan mitenkään, sen takia tälläisiä kysymyksiä.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Lämmityksen ohjaus etänä
« Vastaus #4 : 16.02.2022 kello on 18:27 »
Jäi minulle epäselväksi, että onko noi yhteydet ( lämpöanturit ) langattomia? En ole itse perehtynyt asiaan mitenkään, sen takia tälläisiä kysymyksiä.

Ovat langattomia ja käyttävät bluetooth tekniikkaa. Paristo kestää noin kaksi vuotta.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Lämmityksen ohjaus etänä
« Vastaus #5 : 16.02.2022 kello on 20:28 »
Ovat langattomia ja käyttävät bluetooth tekniikkaa. Paristo kestää noin kaksi vuotta.

Ok, kiitos tiedosta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:20
  • Knaus Eifelland
Vs: Lämmityksen ohjaus etänä
« Vastaus #6 : 18.02.2022 kello on 13:53 »
Vanhasta kännykästä tein lämpömittarin ja se on koko ajan piuhan perässä töllön lähellä. Ei lämpene luuri ollenkaan, kun näyttö säädetty maltillisesti. Ollut nyt reilun kuukauden päällä.

Tänään kalibroin RuuviTagin lumipallokelin mukaiseksi, kun näytti mielellään pakkasta.
Tai ei se anturi mihinkään kalibroidu, vaan ohjelma korjaa laitekohtaisesti kännykän tai tabletin näyttämää lukemaa.
Taloyhtiöön hommasin myös 4 anturia.