Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akun kapasiteetin tarve vaunussa
elwari:
Tuli taas vähän mitattua, Alde 3010 isolla teholla ja neljä led-spottia, eri tehoisia, kulutus 1.8A. Tässä on jo valo ja lämpö. Puhelimen laitoin lataukseen, niin kulutus nousi 2.5 ampeeriin.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 11.02.2022 kello on 19:40 ---Joko menit yli?
--- Lainaus päättyy ---
Ei vielä, lipun ostin kyllä., tuon verran tuli jo Helsingissä
huikkanen:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 11.02.2022 kello on 09:49 ---Rohkeasti vain kulkuri huikkanen - ohjaile (tai kloussaa) tämä keskustelu oikeaan suuntaan Thumb
Tuppaa menemään muutoin (kuten yleensä) vanhojen turpien säksätykseksi. 8)
--- Lainaus päättyy ---
Tere! Vastauksia tuloo. Osa....todella ydinfysiikkaa :D Mutta mulla on Alde 3000. Kiertopumppu nyt jatkuvatoimisesti, 230 v. Kuluttaako pumppua rajusti vai ei vaikutusta? Kannattaako vaihtaa normaalitilaan pumpun keston takia? Mulla tärkeintä on lämmön saanti. Olen paikassa jossa 230 v voi helpostikkin mennä pois päältä ja siksi varmistelen mahdollista 1-5 vrk akkuaikaa. Eli olen reissuhommissa ja asun nyt jatkuvasti vaunussa näin talvisin.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: huikkanen - 13.02.2022 kello on 10:15 --- Olen paikassa jossa 230 v voi helpostikkin mennä pois päältä ja siksi varmistelen mahdollista 1-5 vrk akkuaikaa. Eli olen reissuhommissa ja asun nyt jatkuvasti vaunussa näin talvisin.
--- Lainaus päättyy ---
Sulla ilmeisesti on veturi millä vaunua vedät? Onko siinä 13 napainen pistorasia? Jos siihen on kytketty kunnollinen lataus, niin käyttelemällä tulee vaunun akkuun virtaa. Oikeastaan se ei ole kiellettyä tarpeetonta tyhjäkäyntiä, vaan akun latausta.
Tietenkin jos sähkötön on jatkuvaa kuten "elwarilla", pitää olla isot akut ja tehokas laturi (jollaista vaunuissa ei vakiona ole) jotta agrea ei jatkuvasti tarvii käyttää.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 13.02.2022 kello on 11:36 --- Sulla ilmeisesti on veturi millä vaunua vedät? Onko siinä 13 napainen pistorasia? Jos siihen on kytketty kunnollinen lataus, niin käyttelemällä tulee vaunun akkuun virtaa. Oikeastaan se ei ole kiellettyä tarpeetonta tyhjäkäyntiä, vaan akun latausta.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se lain mukaan on laitonta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta