Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Navigaattorin jalusta?

<< < (8/14) > >>

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 30.01.2022     kello on 20:04 ---Tuo nettiyhteydellä toimiva liikennetiedotus on hyvä se toimii reaaliajassa, näyttäen mm. ruuhkat.

--- Lainaus päättyy ---
Mulla garminin nuvi jossa pystyy kännykän liittään wifillä jolloin hakee sitä kautta liikennetiedotteet. Kerran kokeilin antoi ruuhkaa ja katsoin tarkemmin niin kokonaisen minuutin oli vaikutus (muutaman kilometrin pätkä)  ;D

Aakku:
Minä käytän kännykässä Google Mapsia...

Siinä on mielestäni paras hakutoiminta. Riittää, kun tietää kohteen nimen, niin löytää jo reitin. Hereä joskus tukena, mutta yleensä vain sellaisissa maissa, jossa ei voi käyttää rajatonta dataa. Here, ei löydä niin hyvin kohteen nimen mukaan. Amigoa olen hiukan käyttänyt, mutta ei oikein ollut mun makuuni.
Oikea erillinen navi on sitttten Garminin joku pieni malli, jossa on integroitu kamera. Tottelee ääniohjausta, elinikäiset kartat, jonkinlainen kaistavahti ja etäisyysvaroitin. Varottaa myös vaarapaikoista, saa yhdistettyä kännykkään ym. Useimmat varoituspimputukset on kytkettynä pois, mutta ääniohjaus on hyvä, kun navi on pidettävä kaukana tuulilasisa kameran takia. Saisi siihen peruutuskamerankin.
Toinen vanhempi Garmin navi on matkassa, koska sen voi kytkeä OBD pistokkeeseen langattomasti. Saa ajon aikana tekniset tiedot, kulutukset, taloudellisen ajon opastukset, vikakoodit ja vikakoodien nollauksen. Samalla se toimii navigaattorina, mutta sen päivitykset ovat loppuneet.

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: svc - 31.01.2022     kello on 07:49 ---Kumpaa? Wazea vai HWG:tä?

--- Lainaus päättyy ---
   Vaikka molemmista juttua, tämähän on jalkakeskustelu, vaikea löytää haulla myöhemmin.

kimi:
^ Aakku, kyllä Wazekin ymmärtää muuta kuin osoitteen, puhekommennot toimii.

Pitäisi muistaa laittaa tuo päälle kun vieraita polkuja kulkee, Wazen kameravaroitus olisi ollut hyvä runsas viikko sitten kun ajoin kameraan 87km/h navin mukaista vauhtia 60km/h rajoitoitusalueella . Wazen litoin päälle jotta näkisin paljonko sitä vauhtia oli ollut.

Ruuhkista ja reaaliaikaiset liikennetiedot tulee Google Mapsiin ja Wazeen, wazeen lisäksi kaikenlaisia ilmoituksia joita käyttäjät pystyy lisäämään

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 31.01.2022     kello on 09:20 ---^ Aakku, kyllä Wazekin ymmärtää muuta kuin osoitteen, puhekommennot toimii.

Pitäisi muistaa laittaa tuo päälle kun vieraita polkuja kulkee, Wazen kameravaroitus olisi ollut hyvä runsas viikko sitten kun ajoin kameraan 87km/h navin mukaista vauhtia 60km/h rajoitoitusalueella . Wazen litoin päälle jotta näkisin paljonko sitä vauhtia oli ollut.

Ruuhkista ja reaaliaikaiset liikennetiedot tulee Google Mapsiin ja Wazeen, wazeen lisäksi kaikenlaisia ilmoituksia joita käyttäjät pystyy lisäämään

--- Lainaus päättyy ---
Kokeilin Wazea...

Painelin kaikkia nappeja ja nyt meillä on kartalla Poliisi pihalla. Tavallaan onkin emäntä, mutta saako sen merkinnän jotenkin pois?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View