Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut kimi 12 Jan 2022
  • Vaimo on täysin vakuuttunut siitä, että hän tarvitsee SUP laudan. Muutamia kertoja ollaan vuokrattu noita ja minä olen noitten kovien vuokralautojen lisäksi myös käyttänyt puhallettavia.
    Puhallettava olisi tarkoitus hankki, se on helpompi kuljettaa mukana. Minusta tuo on mökille sopiva rantalelu ja itse en lämpene idealle.
    Tuo on ilmeisesti pakko hankkia ja mahdollisesti hankin samalla itselleni puhallettavan kanootin / kajaakin samalla. Onko foorumilaisilla kokemuksia näistä?

    Kanootin pitäisi toimia yhdelle tai kahdelle.
  • #2 kirjoittanut 88k5 12 Jan 2022
  • Kovaa en ole testannut (paitsi surffilautaa  ;D), mutta pumpattavia meillä toisen venekunnan kanssa on 2 eri merkin lautaa jatkuvalla käytöllä uintikelien aikaan..
    Nuoriso jaksaa touhuta niiden kanssa koko päivän.
    Helle on toinen merkiltään, toista (vanhempi) en muista.. taisi olla Motonet ostopaikka ja tuo toinen vanhempi netistä.
    Nykyisin enää parisatkua hintaa - aiemmin kalliimpia.

    Vajaa 2m korsto ja 100kg. Vaatii maks leveän jos suorin jaloin aikoo. Paino piste karkaa aika ylös ja pumpattavien lautojen kantavuuden rajoilla mennään.. polvillaa helppoa.

    On vaan aika työ pumpata ja tyhjentää. Evät on hyvä olla irtonaiset. Pumpun kesto 2-toimisena toisessa miinusta. Isolla kun vaatii liki täydet paineet niin säilytyksessä vähempi tai mieluummin tyhjänä, jos ei useampaan päivään tartte. Aika tilaaviepiä, ettei autoiluun ole edes miettinyt mukaan ottaa..
  • #3 kirjoittanut jamseil 12 Jan 2022
  • Meillä vaimo vakuuttui ettei ole hänen laji, kun hauki ei tykännyt suppailusta sen lahdella.

  • #4 kirjoittanut MRi 12 Jan 2022
  • Meillä on mökillä 2 kpl Saimaa SUP Sun 10.6 lautoja. Toimii hyvin sekä lapsilla että aikuisilla. Paketissa on kaikki tarvittava mukana.

    Vaunureissuille en ole ottanut mukaan, koska ottaa nuo tyhjänäkin jonkin verran tilaa.

    Toimitus ja yhteydenpito ko. liikkeen kanssa on toiminut erinomaisesti. Ja voi noista annetuista positiivisista palautteistakin jotain päätellä.

    https://www.vesiurheilu.fi/collections/saimaa-sup
  • #5 kirjoittanut kimi 12 Jan 2022
  • https://www.hobbybox.fi/deep-sea-sup-lautasetti-kayak-pro?gclid=Cj0KCQiA8vSOBhCkARIsAGdp6RRnzY_W4-xpLpPlJ1YgYekbNNZbRAtYX_3oyVmB-Yq1V1r-uJPQdBQaAph6EALw_wcB

    Tällaista harkitsen, odotan vielä myyjältä muutamia tarkennuksia, esim koko pakattuna ja paino. MRi taitaa pitää noita mökillä ja ovat käyttövalmiina "aina". käyttö erilaista kun se mihin lauta tulisi meillä.
  • #6 kirjoittanut Karabiilisti 12 Jan 2022
  • Muistakaa kelluntaliivit aina kun tuollaasella touhuaa.
    Järvet on kivisiä ja kun tuolta dippaa niin suuri riski että tekee kipeetä pinnan alla.
  • #7 kirjoittanut MRi 12 Jan 2022
  • MRi taitaa pitää noita mökillä ja ovat käyttövalmiina "aina". käyttö erilaista kun se mihin lauta tulisi meillä.
    Olen pitänyt täytettynä mutta saa nuokin tyhjennettyä ja pakattua kuljetuspussiin.

    Muistakaa kelluntaliivit aina kun tuollaasella touhuaa.
    Järvet on kivisiä ja kun tuolta dippaa niin suuri riski että tekee kipeetä pinnan alla.
    Itse on tullut pidettyä jollei ihan omassa mökkirannassa suppaile. Toki onhan tuo lauta toisessa jalassa langalla kiinni.
  • #8 kirjoittanut kimi 12 Jan 2022
  • Mökkilaudalla tarkoitin vakituisempaa käyttöä ja myös helppokäyttöisyyttä . Meillä tuo vaatii aina lähtemisen ja mukaanottamisen kun haluaa suppailemaan. Meillä vielä se, wttä vaimoa tuo laji kiehtoo ja minua ei kovinkaan paljoa. Vaimoni tuntien, tiedän ettei hän yksin lähde minnekkään lauta mukanaan ja pahoin pelkään, että noita on hyvinkin pian 2 tai vaihtoehtoisesti tuon kaverina kanootti/ kajaakki.

    Taitaa tuo linkittämäni mennä tilaukseen.
  • #9 kirjoittanut MRi 12 Jan 2022
  • Vaimoni tuntien, tiedän ettei hän yksin lähde minnekkään lauta mukanaan ja pahoin pelkään, että noita on hyvinkin pian 2 tai vaihtoehtoisesti tuon kaverina kanootti/ kajaakki.
    Näin kävi meilläkin. Ensin ostettiin yksi. Sitten todettiin, että tarvitaan toinen, kun kukaan ei yksin lähde minnekään suppailemaan  :D
  • #10 kirjoittanut tsahkali 12 Jan 2022
  • Itse on tullut pidettyä jollei ihan omassa mökkirannassa suppaile.

    Onko mökkirantaan hukkuminen jotenkin loistokkaampaa?
  • #11 kirjoittanut Alan 12 Jan 2022
  • Ehkäpä oma mökkiranta on matala ja/tai rantaan lyhyt matka.

    Mulla on aina kajakilla liivit, mutta Perämeren rannat on niin matalat, että monin paikoin hukkumisriski olisi olematon.

    Minä pysynkin kajakissa, mutta pitäisi keksiä miten kuljettaa sen Hymerillä. Mittaa on yli 4 metriä. Katto on korkealla ja täynnä.
  • #12 kirjoittanut MRi 13 Jan 2022
  • Ehkäpä oma mökkiranta on matala ja/tai rantaan lyhyt matka.
    Juuri näin. Meillä oma mökkiranta on matala eikä ole edes kiviä pohjassa. Muksuilla on aina liivit päällä. Jos joku riskiä ottaa, niin se on joku aikuinen. Harvoin hekään. En ole mikään huippu-uimari vaikka uimataitoinen olenkin, joten riskinottohalu sitenkin minimissä. Kunnioitus vettä kohtaan siten luonnollinen. Veneessä kaikilla on aina liivit päällä. 

    Vielä tuohon laudan valintaan. Tuon meidän aiemmin linkkaaman laudan valintaperusteet olivat, että pitää toimia junioreilla ja aikuisilla molemmilla, ei tarvitse olla paras ja hienoin mutta mielellään kestävä - sekä laadullisesti että käytön puolesta jos aiheesta enemmän innostuu. Lisäpinnat Vesiurheilun erittäin mukavalla, nopealle ja hyvälle palvelulle kaikin puolin.
  • #13 kirjoittanut MattiS 13 Jan 2022
  • Pari vuotta sitten tytär ja emäntä hinku semmosta ja ostin synttärilahjaksi, viime kesänä kausipaikalla oli valmiiksi pumpattuna....oisko kerran käynyt vedessä. Packraft kiinnostas itseä olisi kevyt viedä mihin vaan. Kävin itsekkin sitä suppia kokeilemassa ja ihan kiva aurinkopäivän leluhan se on
  • #14 kirjoittanut Aakku 13 Jan 2022
  • Ehkäpä oma mökkiranta on matala ja/tai rantaan lyhyt matka.

    Mulla on aina kajakilla liivit, mutta Perämeren rannat on niin matalat, että monin paikoin hukkumisriski olisi olematon.

    Minä pysynkin kajakissa, mutta pitäisi keksiä miten kuljettaa sen Hymerillä. Mittaa on yli 4 metriä. Katto on korkealla ja täynnä.
    Mulla on pumpattava yhden hengen kanootti....

    Sen voisi kuljettaa vaikka henkilöauton takakontissa. Mulla se sopii kuin nakutettuna Westin tavaratilaan.  Nuorempana oli matkassa henkilöauton, tai pakun katolla meri-, tai koskikajakki. Netissä näkee kuvia retkiauton sivullekin asennettavasta surffilautatelinees tä. Westiinkin sellainen teline  taitaa olla ihan tehdasvalmisteisena .
    Tuo SUP lauta ei oikein ajatuksena kuulosta mukavalta, kun ei ole kunnon istuinta, eikä enää seistäkään jaksaisi pitkää aikaa. Ehkä se sopii paremmin nuoremmille, tai nuorekkaille.
  • #15 kirjoittanut tsahkali 13 Jan 2022
  • Minä pysynkin kajakissa, mutta pitäisi keksiä miten kuljettaa sen Hymerillä. Mittaa on yli 4 metriä. Katto on korkealla ja täynnä.

    Rosterista pari kevyttä kaarta...
Sivuja:
Toiminto