rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Talvirenkaat  (Luettu 170976 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:45
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #585 : 27.10.2022 kello on 22:38 »
ehkä noita suihkepulloja ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön mutta hyvin ne on toimineet vuotaviin kumeihin. (sellaisiin jossa ei varsinaista reikää vaan vannereunavuoto tms)
Jonkun vuoden ainakin pitänyt. Joskus koittanut sitten renkaan vaihdossa katsella mitä sisällä on mutta ei siellä mitään möhnää ole näkynyt enää.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #586 : 28.10.2022 kello on 07:30 »
Mitä mä teen, mitä mä teen, kun toiset nauraa   :laugh:
  Harvalla on allasta mihin kummin upottaa. Tuo Fairi vedellä "maalaaminen" on helpompi toteuttaa.
 
Jonkun vuoden ainakin pitänyt. Joskus koittanut sitten renkaan vaihdossa katsella mitä sisällä on mutta ei siellä mitään möhnää ole näkynyt enää.
  Itse en koskaan tuollaista käyttänyt.
  Meille kun yleensä tulee vanhoja renkaita, osassa on möhnää ollut, ilmeisesti paikkauspullo aineita on monenlaisia?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:54
  • Knaus Eifelland
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #587 : 28.10.2022 kello on 07:47 »
Scootteriin tyhjensin joskus CRC paikkauspullon takarenkaaseen ja ajot jatkui normaalisti ilman jatkotoimenpiteitä ja ongelmia vuosia.

CRC paikka-aineen mukana tuli punainen venttiilinhattu, joka kertoo asentajalle, että renkaassa on herkästi syttyvää ainetta.
Ohjeessa kehoitetaankin laskemaan rengas tyhjäksi ja korvaamaan  kaasut normaalilla paineilmalla vaikka seuraavana päivänä.

Fillarissa on nytkin vaahdot takarenkaassa, kun meni orapihlajanpiikki läpi. Poistin piikin ja vaahto sisään ja matka jatkui.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:45
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #588 : 28.10.2022 kello on 08:02 »
Paikkavaahto tosiaan on herkästi syttyvää.....sitä kun suihkuttaa pihaan kasan ja sytyttää niin awot...

Isompaa reikää se ei kyllä tuki. Joskus työmaalla oli rengas tyhjä ja naula uponneena kumiin. Naula pois ja vaahdot sisään ja ajamaan.
Kyllä sillä 20km pääsi ilman ilman lisäystä mutta auton kyljessä oli vaahtoa kun sitä vähitellen pursusi reiästä ulos.
Kamelitappi reikään kotona ja ajo jatkui vuosia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:54
  • seniori
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #589 : 8.11.2022 kello on 17:44 »
Vaihdoin (juniori) nastarenkaat Golfin alle ja vasen takarengas on vajunut kahdesti 0,2 bar ja automatiikka varoittaa.

Olin ajatellut ajaa vielä tämän talven noilla tuoreilla, v.2016 valmistetuilla renkailla, sillä pintaa ja nastoja on riittävästi.

Miten ongelman saisi korjaantumaan itse? Kokeilla, lakkaako vuoto ylipaineella vanteen ja renkaan välistä, tai suhauttaa renkaanpaikkausaine tta venttiilistä. Jos korjaamolle menee, on vaihtoehtoina venttiilin vaihto, yhden renkaan vaihto käytettyyn tai peräti neljän vaihto uusiin.  ???

Mitä mä teen, mitä mä teen, kun toiset nauraa   :laugh:


Kiitos monista ohjeista. Ehkä ne ovat auttaneet koronasairasta pysymään petissä. 

Koska täällä kaupunkiasunnossa on työkalut vähissä, vain ruokalusikka, olen tyytynyt renkaan potkimiseen. Ja se on toiminut, sillä ilmavuoto on loppunut eikä suoralla moottoritiellä ajettaessa ole automatiikka ilmoittanut ilmanpaineongelmast a enää mitään. Näin se homma sujui ja aika hoiti homman.