Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Talvirenkaat

<< < (116/118) > >>

käpynotko:
No naapurin tuttu meni sitten uudestaan rengas kauppaan ja ostin testin huonoimmat ja kaikki pitoon liittyvät murheet katosi?

retkeilijä:
Vaihdoin (juniori) nastarenkaat Golfin alle ja vasen takarengas on vajunut kahdesti 0,2 bar ja automatiikka varoittaa.

Olin ajatellut ajaa vielä tämän talven noilla tuoreilla, v.2016 valmistetuilla renkailla, sillä pintaa ja nastoja on riittävästi.

Miten ongelman saisi korjaantumaan itse? Kokeilla, lakkaako vuoto ylipaineella vanteen ja renkaan välistä, tai suhauttaa renkaanpaikkausaine tta venttiilistä. Jos korjaamolle menee, on vaihtoehtoina venttiilin vaihto, yhden renkaan vaihto käytettyyn tai peräti neljän vaihto uusiin.  ???

Mitä mä teen, mitä mä teen, kun toiset nauraa   :laugh:

88k5:
Ota pyörä irti ja 3bar painetta. Upota se sopivan kokoiseen altaaseen, ja katsele poreiden perään - ei tartte arvuutella. Tai teetä sama rengasliikkeessä

kimi:
Katso sitä rengasta jos esim ruuvi tai naula on näkyvillä ja olisi rikkonut tuon. Jos on niin itse paikkaaminen on helppoa kun ensin on poistanut vierasesineen. Rengasliikkeet eivät enää saa käyttää tätä korjaustapaa ja suhtautuvat ylleisesti nihkeästi paikkauksiin.
Tässä yksi paikkaussarja:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/451322/Car-Lux-Tubeless-renkaan-paikkaussarja-T-kahvalla

Näitä on ilman T kahvaa ja olen kuullut, että joissakin malleissa kahva menee rikki ja metallivarsi on tunkeutunut käteen, tämä siis kuulopuhetta. Minulle paikkasivat renkaan liimaamalla palan sisäpinnalle.

Venttiilin pitoa voi kokeilla saippualiuoksella ja on helpoiten korjattavissa, senkin voi tehdä itse, en tosin tiedä miten tuo renkaan paineanturi on toteutettu tuossa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/451328/Rengasventtiilin-neula-lyhyt-5kpl

Vanteen ja renkaan välin voi myös tarkastaa saippualiuoksella. Usein renkaan irroittaminen, pintojen putsaaminen ja uuden rasvan laittaminen riittää.

Pullokorjausaine ei ole tarkoitettu käytettäväksi pitkään, lähinnä hätävara, että pääsee korjaamolle. Sotkua nuo jättää ja keskipakovoima pakottaa tuon aineen renkaan kehälle, ei siis korjaa kyljessä olevia vuotoja.



lahelju:
Volkkareissa ei ole paineanturia, vaan renkaan paineenmuutos mitataan renkaan kehän mitalla abs-antureiden kautta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View