Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Talvirenkaat
88k5:
^
Muita en tiedä - omat polut muutenki 8)
Mulla renkaita 4-5 autoon ladossa. Saapaaseen pelkästään kesät, kitkat ja 2x nastat (WangLit ylimääräiset).
Mitä olen noita Hkpl 7 ikääntynistä seurannut, en kovettumista ole havainnut - ehkä osaltaan auttaa, että suolalillussa ajoa vähän. Jonkun rengaskonsultin mukaan sekin kovettaa kumiseosta. Se mikä pilaa talvirenkaan on liian lämpöisessä ajo - kuulemma pitäisi olla alle +9C ulkolämpö. Lammellit pyöristyy näissä pohjolan kitkoissa ja nastoissa..
Mutta sille ei voi mitään, että tuntuu aika nyt liioittelulta (tällä viiko ruuhkassa ropina lisääntynyt selvästi) etelässä laittaa nastat alle vaikka kuinka olisi ylemmäs menoa (muka :D) - pärjää toiset sikäläiset kitkoillakin koko talven.. ekoteko Thumb
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 7.11.2015 kello on 18:41 ---Kuinkahan moni orgissa tekee noin että on kolmet rengassarjat autossaan ?
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on kolmet renkaat henkilöautossa ja pakussa....
Ei kylläkään johdu mistään vuodenajoista, vaan siitä, että saan ajettua loppuun nuo kolmannet kesäkelillä. Toinen syy on sitten se, että en mielelläni vie autojani rengasliikkeeseen, vaan vien mielummin ne loppuunajetut irtopyörät. Itse laitan sitten alle huolella.
Niin retkuiluautossa tosin on vain kahdet renkaat, kun sillä ei ajeta talvella. Siis kahdet kesärenkaat. Sitäkään ei ajeta rengasliikkeen nosturille, kun rikkovat helmat. Kokemuksesta oppii.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 7.11.2015 kello on 19:10 ---.. ekoteko Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Ne olisikin täydelliset tuohon mun ekoautoon. Thumb
Hienoa huomata että ekoilua harrastaa muutkin. ;D
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 7.11.2015 kello on 19:24 ---
Itse laitan sitten alle huolella.
Niin retkuiluautossa tosin on vain kahdet renkaat, Sitäkään ei ajeta rengasliikkeen nosturille, kun rikkovat helmat. Kokemuksesta oppii.
--- Lainaus päättyy ---
Millaisen korvauksen antoivat helmojen rikkomisesta ja tuo on hyvä pointti etten vie itsekkään liikkeelle autoa nostettavaksi, ratkaisu minulla on se että keväällä kun on talvirenkaat vielä alla, menen liikkeeseen ostamaan kesärenkaat ja vaihdatan uudet kumit vain vanteille ja vaihdan ne sitten itse kotona.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 7.11.2015 kello on 19:26 ---....tuo on hyvä pointti etten vie itsekkään liikkeelle autoa nostettavaksi, ratkaisu minulla on se että keväällä kun on talvirenkaat vielä alla, menen liikkeeseen ostamaan kesärenkaat ja vaihdatan uudet kumit vain vanteille ja vaihdan ne sitten itse kotona.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä on järkeä, jos vaikuttaa hintaan. Pyrin aina uusimaan renkaat sesongin ulkopuolella, jolloin rengaslikkeessä ei ole mahdollisesti puolitaitoisia sesonkityöntekijöit ä hommissa. Näin ainakin Päijät Kumissa. Kympin vaiko kaksi säästää jos vaihtaa ite. Välillä niin, välillä ei.
Ekoilusta sen verran, että ei-pakollista autoilua harrastavan kohdalla se on sanahelinää. Autoilua pitäisi vähentää, jos haluaisi vaikuttaa. Minä en oikein usko tiedostamiseen ja mielikuviin.
88k5:
Aakku onkin hengenheimolainen - juu, ei alle laittoa liikkeistä kun harrastivat mullekin helma-hölmöilyä, ilmavasaralla hakkasivat pultit nuljuiksi ja lukkopultien avaimen halki. Tosin kaikki eri kerroilla, eri autoihin, eri paikoissa.. vien ja tuon renkaat lavalla vain kun renkaita tai töitä vailla 8)
Sen verran reissussa piti taipua, että saivat kuljinta nostaa ja ottaa paripyörästä sisemmän pois, että tubeless-paikan saivat tehtyä.. vaihtoehto mulla olis tietty ollut laittaa varapyörä alle omin avuin. Muttakun ehjätä piti kuitenki. Oli Vianor naapurirakennuksess a ja sopiva sauma ^-^
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta