Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Talvirenkaat

<< < (4/118) > >>

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 -  3.10.2011     kello on 07:19 ---Laskevat/ kysyy kun kysyt tarjousta: autosta irroitus, vannetyö, tasapainotus ja alle ruuvaus jos et erikseen mainitse että joku jätetään pois. Näin ainakin minun kohdalla mennyt.

--- Lainaus päättyy ---

Mä olen vaihtanut renkaat itse, mutta ostanut kahteen vaunuun nastarenkaat vanteineen - kummassakin ainakin oli painoja napsuteltu vanteeseen, vaikkei asiasta erikseen puhetta ollut. Olettaisin kyllä tuon olevan aika peruskauraa.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea -  2.10.2011     kello on 21:16 ---Ehkä ei kitenkaan niin suoraviivaista.

--- Lainaus päättyy ---
Mutta eihän siinä verrattu samaan autoon laitettuna noita renkaita  ;)
Oli kysymys vain kumiosan paksuudesta mitä on eri koon renkaissa  :P

retkeilijä:
Saksalais/suomalaista laatua

Vähääkään kehumatta Golfissani on järkevä rengastus. Koeajovaiheessa kolme vuotta sitten siinä oli 15” alumiinivanteet, tärisytti. Talvirenkaat myös alumiinia 16” ja renkaat kuluneet. Kaupat syntyivät kun vanteet muutettiin 15” teräsvanteiksi ja uudet nastarenkaat.

Alkuperäiset koristekapselit ovat hieman suuremmat halkaisijaltaan kuin vanteet ja näin Nokian Hakka H 195/65R15 renkaat näyttävät tuumaa suuremmilta 195/60R16 renkailta.

Alan:
Perkuleen Goodyear Ultragripit. Kuvio, jossa on kapeneva ura, imee itseensä hirmuisen määrän hiekotussoraa, etenkin vetäviin pyöriin. Kuvio ei voi "toimia" suunnitellulla tavalla silloin kun se on täynnänsä pieniä kiviä, vieläpä epätasaisesti. Ja tiukassa.

No nypin enimmät pois, vei puoli tuntia hyvinkin. Kai ne syyskeleillä suunnilleen puhtaan pysyy. Tojotan vanhoissa, mutta melkein ajamattomissa Continentaleissa ei ollut kuin muutama siru - jännät renkaat, kun ei ollut pyörimissuuntaa määritelty lainkaan. Ei ole hetkeen mulla sellaisia ollut.

Nyt saa talvi tulla, kun vielä käyn pesaisemassa Touranin vanteet, karmean likaiset ovat.  :o

Touraniin saa hankkia kesällä uudet kumit, vanhoilla ei aja kuin kevään karkeat kelit. Nippanappa lailliset sentään huonommatkin kaksi.

Turhan Höpöttäjä:
On se mukava todeta, että on muitakin ymmärtämättömiä kuin minä, jotka ei aja uusilla pinnoilla.  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View