rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Talvirenkaat  (Luettu 170989 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #15 : 3.10.2011 kello on 07:58 »
Laskevat/ kysyy kun kysyt tarjousta: autosta irroitus, vannetyö, tasapainotus ja alle ruuvaus jos et erikseen mainitse että joku jätetään pois. Näin ainakin minun kohdalla mennyt.

Mä olen vaihtanut renkaat itse, mutta ostanut kahteen vaunuun nastarenkaat vanteineen - kummassakin ainakin oli painoja napsuteltu vanteeseen, vaikkei asiasta erikseen puhetta ollut. Olettaisin kyllä tuon olevan aika peruskauraa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #16 : 3.10.2011 kello on 08:05 »
Ehkä ei kitenkaan niin suoraviivaista.



Mutta eihän siinä verrattu samaan autoon laitettuna noita renkaita  ;)
Oli kysymys vain kumiosan paksuudesta mitä on eri koon renkaissa  :P

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:54
  • seniori
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #17 : 3.10.2011 kello on 09:12 »
Saksalais/suomalaista laatua

Vähääkään kehumatta Golfissani on järkevä rengastus. Koeajovaiheessa kolme vuotta sitten siinä oli 15” alumiinivanteet, tärisytti. Talvirenkaat myös alumiinia 16” ja renkaat kuluneet. Kaupat syntyivät kun vanteet muutettiin 15” teräsvanteiksi ja uudet nastarenkaat.

Alkuperäiset koristekapselit ovat hieman suuremmat halkaisijaltaan kuin vanteet ja näin Nokian Hakka H 195/65R15 renkaat näyttävät tuumaa suuremmilta 195/60R16 renkailta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #18 : 15.10.2011 kello on 16:53 »
Perkuleen Goodyear Ultragripit. Kuvio, jossa on kapeneva ura, imee itseensä hirmuisen määrän hiekotussoraa, etenkin vetäviin pyöriin. Kuvio ei voi "toimia" suunnitellulla tavalla silloin kun se on täynnänsä pieniä kiviä, vieläpä epätasaisesti. Ja tiukassa.

No nypin enimmät pois, vei puoli tuntia hyvinkin. Kai ne syyskeleillä suunnilleen puhtaan pysyy. Tojotan vanhoissa, mutta melkein ajamattomissa Continentaleissa ei ollut kuin muutama siru - jännät renkaat, kun ei ollut pyörimissuuntaa määritelty lainkaan. Ei ole hetkeen mulla sellaisia ollut.

Nyt saa talvi tulla, kun vielä käyn pesaisemassa Touranin vanteet, karmean likaiset ovat.  :o

Touraniin saa hankkia kesällä uudet kumit, vanhoilla ei aja kuin kevään karkeat kelit. Nippanappa lailliset sentään huonommatkin kaksi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #19 : 15.10.2011 kello on 17:20 »
On se mukava todeta, että on muitakin ymmärtämättömiä kuin minä, jotka ei aja uusilla pinnoilla.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:06
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #20 : 15.10.2011 kello on 20:38 »
Just kävin hakemassa käytetyt Saabin 10 Spoke OEM 16"-vanteilla olevat nastapyörät 7-8mm pintaa; 200€

Pelkistä vanteistakin olisin voinut maksaa tuon  :D

Kuulemma ½h ehti ilmo olla..

EDIT; Niin, pitää rohmuta noita vanteita kun rengassarjoja tarvitsen kolmet; kesä, kitkat ja nastat

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.07.2021 kello on 13:48
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #21 : 15.10.2011 kello on 21:20 »
Perkuleen Goodyear Ultragripit. Kuvio, jossa on kapeneva ura, imee itseensä hirmuisen määrän hiekotussoraa, etenkin vetäviin pyöriin. Kuvio ei voi "toimia" suunnitellulla tavalla silloin kun se on täynnänsä pieniä kiviä, vieläpä epätasaisesti. Ja tiukassa.

No nypin enimmät pois, vei puoli tuntia hyvinkin. Kai ne syyskeleillä suunnilleen puhtaan pysyy. Tojotan vanhoissa, mutta melkein ajamattomissa Continentaleissa ei ollut kuin muutama siru - jännät renkaat, kun ei ollut pyörimissuuntaa määritelty lainkaan. Ei ole hetkeen mulla sellaisia ollut.

Nyt saa talvi tulla, kun vielä käyn pesaisemassa Touranin vanteet, karmean likaiset ovat.  :o

Touraniin saa hankkia kesällä uudet kumit, vanhoilla ei aja kuin kevään karkeat kelit. Nippanappa lailliset sentään huonommatkin kaksi.

Totta on, että oikein imevät noiden lamellien väliin kiveä. Ei tarvii pitkää matkaa ajaa motarilla, niin kivet katoaa. Hiljaiset renkaat, siitä plussaa ultra gripeille.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #22 : 15.10.2011 kello on 22:14 »
On se mukava todeta, että on muitakin ymmärtämättömiä kuin minä, jotka ei aja uusilla pinnoilla.  :D

Juu, mutta laillisilla ajetaan ja oikeilla renkailla, ei millään pinnatuilla tai ikivanhoilla räjähtelevillä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #23 : 15.10.2011 kello on 22:22 »
Niin ikivanhoista en tiedä. Pitäisi kysyä kumiliikkeestä milloin he myymättömät renkaat heittää "roskikseen" ikivanhoina. ::)

  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #24 : 15.10.2011 kello on 22:28 »
    vielä on hyvät hankookin nastarenkaat (alkuperäiset) corollassa vaikka 6 talvea ajettu.. nastakki on tallella

  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #25 : 15.10.2011 kello on 22:36 »
    vielä on hyvät hankookin nastarenkaat (alkuperäiset) corollassa vaikka 6 talvea ajettu.. nastakki on tallella

    Mutta luulen että aika liukkaat on jo....isä osti tiistaina uudet nokialaiset ja autossa olleet goodyearit oli kuuden talven ja 47000 km:n jälkeen melkoiset slicksit, nastojensa puolesta olisi menetelleet vielä mutta se liukkaus. :o


  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #26 : 15.10.2011 kello on 22:43 »
    juuu.. sehän onkin noiden talavirenkaiden huono puoli kun ne ei kulu niin palio ku kesäkumit, vaan kovenee ajankuluessa ja luikastuu..onki tarkotus laittaa tuoretta kumia tämän talaven jäläkeen..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:06
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #27 : 15.10.2011 kello on 22:50 »
    Niin ikivanhoista en tiedä. Pitäisi kysyä kumiliikkeestä milloin he myymättömät renkaat heittää "roskikseen" ikivanhoina. ::)

    Minä kun kyselin erästä Continentalin mallia (poistunut), 2 kpl, jotta samanlaista molemmissä päissä. Löytyi eräästä rengasliikkeestä 3 vuotta varastoidut. Kysyin mikä on "parasta ennen pvm" - vastas, että 5 vuotta (liekö valmistajan ohje vai vetikö stetsonista  :-X )

  • Vieras
  • Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #28 : 15.10.2011 kello on 22:53 »
    parasta kysyä paistopäivä!!  tarkistaa sen ite kun on ostattelemassa renkaita niin saaa varmuuven

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
    Vs: Talvirenkaat
    « Vastaus #29 : 15.10.2011 kello on 23:05 »
    Ehkä ei kitenkaan niin suoraviivaista.




    Vaan ei kyllä ole korollassa ollut koskaan 165/65 renkaita 13 tuumaisena. 165/75 tai jopa 80 on oikeampi koko.
    Missään tapauksessa tuo 65-profiili ei noissa gorillan vakiopyörissä ole käytössä.