Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Talvirenkaat
Stara:
--- Lainaus käyttäjältä: LMC-99 - 27.09.2013 kello on 13:34 ---Niin aika alkaa olemaan että pitäisi miettiä uusia kumia kulkimen alle...mutta..kumpa a laitan nastarenkaat vai kitkat.
Kysymyksessä as-auto jolla ei niin valtavasti ajeta talvi aikaan..
Tässä soittelin erääseen rengasliikkeesen ja kyselin 215/70R/15C renkaita ja olisi pinnoitettuja tiedossa...eikä hintakaan päätä huimaa.
Vaan kun ajoa ei valtavasti ja tuosta Suomen talvesta ei ole aina varmuutta sataako vai paistaako, monet talvet kelit olleet nollan molemmin puolin.
Onko kokemusta niiltä joilla kitkat on olleet!!
Nastaoista itsellä kokemusta.
--- Lainaus päättyy ---
Matkakulkimena etuvetoinen kuljin, kok paino <3,5 t, kitkarenkailla vuodesta -98 lähtien ja hyvin on selvitty. Mukana varmistuksena lumiketjut, joita jouduttu käyttämään puolen kymmentä kertaa.
Omana näkemyksenä en suosittelisi uudelleen pinnoitettuja renkaita! Kuka tietää, millaiset/missä kunnossa kudokset niissä ovat? Matkailuvälineillä kuljetaan lähes aina täysillä kok painoilla ja sen myötä renkaat ovat melkoisen tiukoilla.
Mutta, jokainen tekee oman ratkaisunsa.
Stara:
http://www.3t.fi/artikkeli/uutiset/talous/talvirenkaat_menevat_uusiksi_vain_100_nastaa_ja_parempi_pito
Haapaniemen Paroni:
Ostaa sopivat renkaat ja nauttii talven riemuista ;)
RRR:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 27.09.2013 kello on 10:22 ---Mitäs muuta tuosta hyödyt kun parisataa kalliimpi rengassarja ;D
--- Lainaus päättyy ---
tukevampi rengas. Tuossa mun autossa on vakiona 185/65 ja 195/65x15 ja mun melestä ne on kyllä ihan alarajalla koon puolesta. Tuo 205/55x16 on myös vakiokoko. Kun uudet joutuu laittaa nin ajattelin lähteä tukevampaan suuntaan. Usein ajetaan pitkiä reissuja reilusti kuormattuna ja kärry perässä.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: RRR - 27.09.2013 kello on 19:53 ---tukevampi rengas. Tuossa mun autossa on vakiona 185/65 ja 195/65x15 ja mun melestä ne on kyllä ihan alarajalla koon puolesta. Tuo 205/55x16 on myös vakiokoko. Kun uudet joutuu laittaa nin ajattelin lähteä tukevampaan suuntaan. Usein ajetaan pitkiä reissuja reilusti kuormattuna ja kärry perässä.
--- Lainaus päättyy ---
No joo, jos paino on tuon 195/65-15 renkaan ylärajalla.
Samalla saat epämukavammat ja nopeammin kuluvat renkaat, joten saahan siinä parille sadalle eurolle katetta ;D
Mulle luotettava rengaskauppias suositteli vaununvetoon edelleen 195/65-rengasta, vaikka olisi varmaan saanut 205:stä paremman katteen. Minä ajelen syksyisin paljon päällystämättömillä teillä ja nuot kantatietkin alkaa olla jo yhtä kuoppaisia kuin soratiet, joten tuo /65 on mulle ehdoton minimi ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta