rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Saksan liikennesääntöjen muutoksia  (Luettu 1471 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:36
  • viva la France

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:07
Vs: Saksan liikennesääntöjen muutoksia
« Vastaus #1 : 4.01.2022 kello on 09:57 »
uudistusta ja sakkojen määriä.  https://www.promobil.de/neue-verkehrsregeln-maskenplficht-bussgelder-2022-stvo/
Koskeeko nuo ensiapulaukkusäännö t turistiautojakin...?

Kasvomaskeja pitää olla kaksi, mutta se varustelista on aika pitkä, mikä EA-laukulle on määrätty. Mulla on parikin pientä EA-laukkua autossa, mutta en niiden sisältöä ole sen enempää tutkinut. Maskeja on autoissa aina laatikollinen, mutta pitääkö ne olla nimenomaan laukussa?
Oikealle kääntymisen nopeus on myös mielenkiintoinen. Miten sitä hidasnopeutta valvotaan?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:56
Vs: Saksan liikennesääntöjen muutoksia
« Vastaus #2 : 4.01.2022 kello on 10:21 »
Tuostahan kirjoitin jo viime vuonna  8)
..

Mutta tämä on jo totta ensviikolla - 2 kasvomaskia pakollisia pakollisessa ensiapulaukussa  8) Sanktiona on 5 € sakko.
https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/2-masken-im-auto-verbandskasten-ab-2022/

Liekö tuo sakkojuttu totta, vai virhe artikkelissa.. vähäiseltä tuntuisi.

Btw EA-laukuissa on "Exp. date" onko moni tutkinut?
Aina olen tulkinnut Autoliiton ohjeista, että EA-vaatimus eri maissa on koskenut myös turisteja, kuten huomioliivi- tai sammutinvaatimus. Kuten aiempi kertakäyttöalkometr ikin Ranskassa..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:36
  • viva la France
Vs: Saksan liikennesääntöjen muutoksia
« Vastaus #3 : 4.01.2022 kello on 11:13 »
Koskeeko nuo ensiapulaukkusäännö t turistiautojakin...?

Kasvomaskeja pitää olla kaksi, mutta se varustelista on aika pitkä, mikä EA-laukulle on määrätty. Mulla on parikin pientä EA-laukkua autossa, mutta en niiden sisältöä ole sen enempää tutkinut. Maskeja on autoissa aina laatikollinen, mutta pitääkö ne olla nimenomaan laukussa?
Oikealle kääntymisen nopeus on myös mielenkiintoinen. Miten sitä hidasnopeutta valvotaan?
Ensiapulaukussa ne kaksi maskia ja Valtteri Kononen varmaakin kykenee käyntymään nopeammin kuin minä😉

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:48
Vs: Saksan liikennesääntöjen muutoksia
« Vastaus #4 : 4.01.2022 kello on 11:43 »


Btw EA-laukuissa on "Exp. date" onko moni tutkinut?


Minulla on uusi laukku ja siinä haavanhoitovälineet pitäisi vaihtaa toukokuussa 2027.
Suomenkielisen tekstin mukaan säilytys huoneenlämmössä valolta suojattuna kun taas englannin ja ruotsinkielisissä säilytys enintään huonelämmössä.