rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Akkukoneen hankinta mielessä...  (Luettu 18155 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:37
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #120 : 10.01.2022 kello on 16:17 »
Niin tulee sieltä kunnon tavaraakin mutta ei eurolla.
Kyllä,ja jos ei ole teerevänä laadunvalvonnassa,niin huonosti käy.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:56
  • Italiafani
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #121 : 10.01.2022 kello on 17:10 »
Kyllä,ja jos ei ole teerevänä laadunvalvonnassa,niin huonosti käy.
Näin se menee tilaa sitten vaikka isosa Ameriikasta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:05
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #122 : 12.01.2022 kello on 20:05 »
Jos olisin rahamiehiä niin makitan veheet olis tai milwaukee.
Nyt Budjetti vehkeet eli ryobi  ;D
Akkuräikkä, pulttikone ja porakone (kaikki vanhaa mallia)
Akkuräikkän ostin 4-5 vuotta sitten Australiasta. tilasin  kun ei olllu muualla saatavissa. 8)
On ollut kovassa käytössä
Rälläkkä pitäs vielä ostaa ja uudempi pulttikone
Koneita sano isoisä hohotimista







*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #123 : 14.01.2022 kello on 11:54 »
Jos olisin rahamiehiä niin makitan veheet olis tai milwaukee.
Nyt Budjetti vehkeet eli ryobi  ;D
Akkuräikkä, pulttikone ja porakone (kaikki vanhaa mallia)
Akkuräikkän ostin 4-5 vuotta sitten Australiasta. tilasin  kun ei olllu muualla saatavissa. 8)
On ollut kovassa käytössä
Rälläkkä pitäs vielä ostaa ja uudempi pulttikone
Koneita sano isoisä hohotimista


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Ilmeisen tyytyväinen olet laatuun ja merkkiin?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #124 : 14.01.2022 kello on 13:17 »
Itse ostin syksyllä kodin pikkuhommiin ja matkalle helposti mukaan otettavaksi Boschin pienen koneen. Joskus meillä kun jotain putki ja sähkömiehiä hommissa, niin niillä on ollut tollasia pienempiä koneita.

https://www.bauhaus.fi/akkuporakone-bosch-gsr-120-li.html

Varmasti tällä ei kuuhun päästä ja tämä tosiaan on vain ruuvin ja mutterinvääntöön ja porailuun. Akut ei muuhun käy, joten mitään ruohonleikkurilisäo saa ei tarvitse haaveilla. Mutta tuohon näppärään kokoon olen kyllä varsin tyytyväinen. Sekä itse koneella että tuo laukkukin on mukavan pieni ja silti mahtuu laturin lisäksi, vara-akku, poranterät ja ruuvinkärjet ja jokunen pikkuinen hylsy mukavasti mukaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:43
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #125 : 14.01.2022 kello on 13:32 »
^ Tuo on näppärä ja hyvä käteen. Tuota sarjaa olen käyttänyt aika paljon  ja ainoa huono puoli on mielestäni se, että akku on välillä todella tiukassa tuolla kahvan sisällä. Olen tainnut aiemminkin kehua tässä keskustelussa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:17
  • Eläkeläinen
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #126 : 14.01.2022 kello on 14:18 »
Itse ostin syksyllä kodin pikkuhommiin ja matkalle helposti mukaan otettavaksi Boschin pienen koneen. Joskus meillä kun jotain putki ja sähkömiehiä hommissa, niin niillä on ollut tollasia pienempiä koneita.

https://www.bauhaus.fi/akkuporakone-bosch-gsr-120-li.html

Varmasti tällä ei kuuhun päästä ja tämä tosiaan on vain ruuvin ja mutterinvääntöön ja porailuun. Akut ei muuhun käy, joten mitään ruohonleikkurilisäo saa ei tarvitse haaveilla. Mutta tuohon näppärään kokoon olen kyllä varsin tyytyväinen. Sekä itse koneella että tuo laukkukin on mukavan pieni ja silti mahtuu laturin lisäksi, vara-akku, poranterät ja ruuvinkärjet ja jokunen pikkuinen hylsy mukavasti mukaan.
Minulla on samannäköinen Tamforce merkkinen Puuilosta aikoinaan ostettu kone.Tosi hyvä ja näppärä kone.
Hyvin kesti ainakin 10 vuotta mutta nyt on pakanlaakerit menneet väljiksi.Tai lieneekö edes laakereita vaan jotkin puslat.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:05
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #127 : 14.01.2022 kello on 14:29 »
Ilmeisen tyytyväinen olet laatuun ja merkkiin?

Tyytyväinen hinta laatu suhteeseen ja ovat kestäneet kovaa käyttö.
Helpottaa hommaa kun kaikki samaa sarjaa niin akut menee ristiin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:22
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #128 : 14.01.2022 kello on 14:37 »
Itse ostin syksyllä kodin pikkuhommiin ja matkalle helposti mukaan otettavaksi Boschin pienen koneen. Joskus meillä kun jotain putki ja sähkömiehiä hommissa, niin niillä on ollut tollasia pienempiä koneita.

https://www.bauhaus.fi/akkuporakone-bosch-gsr-120-li.html

Varmasti tällä ei kuuhun päästä ja tämä tosiaan on vain ruuvin ja mutterinvääntöön ja porailuun. Akut ei muuhun käy, joten mitään ruohonleikkurilisäo saa ei tarvitse haaveilla. Mutta tuohon näppärään kokoon olen kyllä varsin tyytyväinen. Sekä itse koneella että tuo laukkukin on mukavan pieni ja silti mahtuu laturin lisäksi, vara-akku, poranterät ja ruuvinkärjet ja jokunen pikkuinen hylsy mukavasti mukaan.
Minulla ollut vastaava Makitan kolmen kennon kone ainoana akkuporana useamman vuoden. Hyvä peli ja voima riittänyt alle 10mm reikiin puuhun ja kaikkien puuruuvien vääntämiseen.
Reikäsahat, piikkaukset ja metallin poraukset olen jättänyt suosiolla verkkosähkö ja paineilma koneille.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #129 : 18.02.2022 kello on 07:42 »
Nyt kun olen tietoa (Google ja Esson baari) koettanut hankkia niin aika monella jääänyt pyörän pultti aukeamatta 500nm koneella. Onko se nyt todettava että aukeaminen varmistetaan >1000nm koneella? Tarviihan sitä todella voimaa joskus napamuttereissä ym.
Kaveri osti Puuilosta 450nm Tamforcen ja yksikään pyöränpultti ei auennut ilman esiaukaisua. Peltivanne kyseessä.  Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #130 : 18.02.2022 kello on 07:45 »
Kaveri osti Puuilosta 450nm Tamforcen ja yksikään pyöränpultti ei auennut ilman esiaukaisua. Peltivanne kyseessä.  Thumbd
Mikäs on pyöränpulttien kiristystiukkuus kyseisessä autossa...?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #131 : 18.02.2022 kello on 07:56 »
Mikäs on pyöränpulttien kiristystiukkuus kyseisessä autossa...?
En tiedä mutta Primera ja peltivanteet sekä hauiksella kiristetty  :laugh: Arvosteluja kun lukee niin monella muullakin on jäänyt aukaisematta. Kyllähän ne hitsautuu jonkn verrab kiinni ilman rasvojen laittamista ja siksi mietinkin kerralla kunnon vääntöä antavaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #132 : 18.02.2022 kello on 08:18 »
En tiedä mutta Primera ja peltivanteet sekä hauiksella kiristetty  :laugh: Arvosteluja kun lukee niin monella muullakin on jäänyt aukaisematta. Kyllähän ne hitsautuu jonkn verrab kiinni ilman rasvojen laittamista ja siksi mietinkin kerralla kunnon vääntöä antavaa.
Jos on jumittuneet kunnolla, niin löysäisin mielummin käsin...

Omasta Westistä aukeaa Ryobilla kevyesti. Kiristysmomentti on 180 Nm. Tuskin Primerassa tiukemmassa on.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #133 : 18.02.2022 kello on 08:25 »
Jos on jumittuneet kunnolla, niin löysäisin mielummin käsin...

Omasta Westistä aukeaa Ryobilla kevyesti. Kiristysmomentti on 180 Nm. Tuskin Primerassa tiukemmassa on.
Kyllä. Niin minäkin esiaukaisua harastaisin. Paljonko sinulla on aukaisumomentti Ryobissa?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37