Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Akkukoneen hankinta mielessä...

<< < (5/34) > >>

MRi:
Akkukoneet on kotona ja mökillä DeWaltia eikä ole ollut valittamista. Hyvin ovat toimineet ja kestäneet. Tupla-akut ja nopea lataus. Käyttö aktiivista harrastekäyttöä. Akkukoneitahan pitää olla aina kaksi. Toinen (esi)reiän poraamista varten ja toinen ruuvaamista varten.

Muita akkukäyttöisiä laitteita ei sitten olekaan. DeWaltilta on kääntöpöytäsirkkeli ja iskuporakoneet. Jostain syystä rälläkät, puukkosaha ja kuviosahat on sitten taas Boschia. Naulaimet ja kompura taas Sencoa.

Bauhaus on ollut pääasiallinen ostopaikka. Hintataso kohtuullinen ja liike lähellä. 

Ammattikäyttöön ostettavien laitteiden kanssa ei ole tullut oltua ikuisuuksiin tekemisessä. Oma rooli sen verran kaukana työmailta. Silloin joskus kun niihin ostopäätöksiin vaikutin, olin Hiltiin kallellaan.

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: MRi - 30.12.2021     kello on 15:55 ---Silloin joskus kun niihin ostopäätöksiin vaikutin, olin Hiltiin kallellaan.

--- Lainaus päättyy ---

Edellisessä elämässä isoilla työmailla Hilti oli koneiden kuningas 👑
Hilti DX450, TE-72 jne. Akkukoneista ei nähty edes unta. 😂

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 30.12.2021     kello on 16:21 ---Edellisessä elämässä isoilla työmailla Hilti oli koneiden kuningas 👑

--- Lainaus päättyy ---
Sellaisella Hiltillä tuli piikattua atomivoimalaa...

Nuorena kloppina Olkiluoto 2.n siilo tuli tutuksi.  ;) Oli hiukka painavampi, kuin akkukoneet.

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 30.12.2021     kello on 16:21 ---Edellisessä elämässä isoilla työmailla Hilti oli koneiden kuningas 👑

--- Lainaus päättyy ---
Jep. TE-72:lla tuli teininä porattua faijan firmassa 50mm reikiä kuivatuskoneiden putkiasennuksia varten - myös kattoon... Vaikka keskustakohteissa alalaattapalkiston laatta on aika ohut korppu, niin oli se raskasta ja hikistä hommaa nuorellekin miehenalulle.

DX:ää tuli käytettyä vähemmän. Siitä muistan varoitukset, kun pääsi ampumaan niillä mustilla panoksilla :o

Tunnelihommissa aliurakoitsija proppasi kahdessa vuorossa salaojia kallioon kiinni. Ainoita tapauksia missä Hilti ei tainnut myöntää normaalitakuuta ja koneilla oli varsin lyhyt elinkaari.

Ja jotta pysytään avauksessa, niin Hiltin akkukonettakin tuli käytettyä kun omaa kämppää rempattiin 15v sitten ja silloisella timpurilla oli Hilti. Varoitti kun antoi mun käyttöön - varo ettei väännä äkkinäiseltä ranteita sijoiltaan  ;D

Teukka-74:
Osaako kukaan valaista mikä on todellinen ero värin lisäksi näissä?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-lxt-ddf485zb-18v-black-akkuporakone-runko

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-lxt-ddf485z-18v-akkuporakone-runko

Akut kuitenkin ilmeisesti samoja jne? Edelleen seuraan keskustelua ja hyviä kokemus kirjoituksia  Thumb

Näyttää kuitenkin siltä että Black series ei tarjoa minun tarvitsemia runkoja tässä vaiheessa...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View