rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Akkukoneen hankinta mielessä...  (Luettu 18745 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #135 : 18.02.2022 kello on 08:41 »
Kyllä. Niin minäkin esiaukaisua harastaisin. Paljonko sinulla on aukaisumomentti Ryobissa?
Mulla on kaksi Ryobia...

Se eka versio on heikko, mutta tällä uudemmalla pärjää. Näkyy olevan 400 Nm.
Tuolla jotain: https://fi.ryobitools.eu/sahkotyokalut/porat-ja-ruuvinvaantimet/iskevat-mutterinvaantimet/r18iw3/r18iw3-0/

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #136 : 18.02.2022 kello on 09:12 »
tuollanen 400-450Nm on aika hyvä harrastelijakoneese en.
Sillä aukeaa jo kaikki alustamutteritkin, useimmat napamutterit yms ja ei ole kuitenkaan voimaa niin paljoa että menisi kaikki ekalla liipasulla poikki jossei kierre aukea.
(oletuksena että tuo lukama on lähell todellisuutta eikä ns kiinan momentti.)



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:11
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #138 : 18.02.2022 kello on 09:22 »
Harrastekäyttöön en laittaisi yli 200 € mutterivääntimeen.. .

Jos nyt ostaisin, niin se olisi vaikka tuollainen: https://www.bauhaus.fi/renkaanvaihtosetti-ryobi-r18iwpi-115-18v.html

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #139 : 18.02.2022 kello on 09:28 »
Harrastekäyttöön en laittaisi yli 200 € mutterivääntimeen.. .

Jos nyt ostaisin, niin se olisi vaikka tuollainen: https://www.bauhaus.fi/renkaanvaihtosetti-ryobi-r18iwpi-115-18v.html
Kohta menee jo unet kun mietin lähdenkö Ryobi "linjalle" vai nostanko rimaa Makita / Milwaukee linjalle , joka näkyy tietysti hinnassa. Missään eurokylvyssä tässä ei todellakaan eletä. Hivenen olen lukenut Ryobin akkujen käyttöiän kestävyydestä negatiivista  :-\

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #140 : 18.02.2022 kello on 09:49 »
makitalla on ainakin akkuporakoneessa kestänyt hämmästyttävän kauan litium akut... siis vuosissa....ja lataa nopeesti
ryyobista ei kokemusta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:46
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #141 : 18.02.2022 kello on 09:52 »
Kohta menee jo unet kun mietin lähdenkö Ryobi "linjalle" vai nostanko rimaa Makita / Milwaukee linjalle , joka näkyy tietysti hinnassa. Missään eurokylvyssä tässä ei todellakaan eletä. Hivenen olen lukenut Ryobin akkujen käyttöiän kestävyydestä negatiivista  :-\

Mistä löytyy tuollaista juttua?
Mulla Ryobin One+ akut nyt 4v vanhoja, 4Ah ja 1.5Ah, Molemmat latautuu näyttämään neljää pykälää ja pitää edelleen hyvin varauksen.  Ja tuntuu myös edelleen olevan kapasiteetti tallella.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #142 : 18.02.2022 kello on 09:56 »
Jos haluaa halvan ja toimivan ja akku ei ole ehdoton vaatimus niin tälläsellä on tullut päristeltyä jo yli 10v...
https://www.biltema.fi/tyokalut/sahkotyokalut/mutterinvaantimet/pyoranmutterinvaannin-iw-450-2000022920

Siinä vaiheessa kun halvasta akkukoneesta on puhti loppu niin tällä on auennut kaikki pultit ja mutterit.

Momentti on sama noin numeroina mutta käsissä tuntee että tässä on isommat lekat sisällä...

Siihen kaveriksi saman firman akkumopo niin pärjää jo pitkään...eikä akku kuole koskaan...koska on johdollinenkin...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #143 : 18.02.2022 kello on 10:13 »
Ompi tällainen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/7000522/MagPro-akkukayttoinen-mutterinvaannin-12-Li-Ion-18V
Toimii.

Ainoa mikä laittaa hanttiin, on sellainen ruuvi, jossa joutuu käyttämään jotain 'varkaudenestosovite tta'.
Se ylimääräinen, väljä, liitos tappaa iskun, vaan ongelmahan on sitten kaikilla koneilla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:27
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #144 : 18.02.2022 kello on 10:25 »
Joo välipalat ja painavat hylsyt syö tehoa huomattavasti.

Autohommissa sais olla tälläinen lyhyt malli...mahtuu paikkoihin joihin nuo normaalit ei... https://www.motonet.fi/fi/tuote/7014276/AEG-BSS1812BL-0-iskeva-akkumutterinvaannin-18-V

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #145 : 18.02.2022 kello on 10:41 »
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-xgt-tw007gz-40v-1-2-mutterinvaannin-runko-akkumuutterinvaannin

Tämä kone on harkinnassa...

Olen luultavasti kertonut jo aiemmin keskustelussa, että henkilöauton pulteista runsaat puolet aukesi Makitan 600 Nm koneella. Loput käsivoimin, käsin oli kiristetty 120 Nm alle laittaessa. Tosin nuo jumittuneet oli kyllä tiukalla jostain syystä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2024 kello on 13:13
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #146 : 18.02.2022 kello on 11:06 »
Itsellä on ollut jo pitkään AEG 18V akkuporakone, mihin olen ollut tyytyväinen. Sitten tuli tarve hankkia rasvaprässi ja sitä ei AEG:llä ainakaan silloin ollut saatavilla. Ostin sitten Ryobin ja nyt niitä koneita on rasvaprässin lisäksi porakone, mutteriväännin, kuumailmapuhallin, renkaantäyttölaite ja rälläkkä. Kaikkiin noihin olen ollut tyytyväinen.
Tuo vaan huomiona, kun tuo rasvaprässi on tärkeä, jos koneiden kanssa puuhailee ja maksaa varmasti itsensä takaisin, kun silloin ne kymmenet nipat tulee rasvattuakin (tai siis rasvattvat nivelet jne.)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #147 : 18.02.2022 kello on 11:35 »
Mistä löytyy tuollaista juttua?
Mulla Ryobin One+ akut nyt 4v vanhoja, 4Ah ja 1.5Ah, Molemmat latautuu näyttämään neljää pykälää ja pitää edelleen hyvin varauksen.  Ja tuntuu myös edelleen olevan kapasiteetti tallella.
Konefoorumeita ja harraste foorumeita olen lueskellut. Korostan ettei sellaista kovin paljoa ole ollut ilmassa mutta kuitenkin. Painopiste näyttää olevan jonkun vuotta sitten kirjoituksissa , ei niinkään ihan näinä päivinä kirjoitettuina.

Kyllä minäkin kimi olen sitä mieltä että pyöränpultin tulee 600nm koneella irrota tai sitten on jotain pielessä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:46
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #148 : 18.02.2022 kello on 11:40 »
Konefoorumeita ja harraste foorumeita olen lueskellut. Korostan ettei sellaista kovin paljoa ole ollut ilmassa mutta kuitenkin. Painopiste näyttää olevan jonkun vuotta sitten kirjoituksissa , ei niinkään ihan näinä päivinä kirjoitettuina.

Kyllä minäkin kimi olen sitä mieltä että pyöränpultin tulee 600nm koneella irrota tai sitten on jotain pielessä.

Ok.
Litium akkujen kanssa on paljon kiinni säilytyksestä.  Mulla ei oo päässy akut yhtään kertaa jäätymään

Yksi asia negatiiviseen kirjoitukseen voi olla se, jos akku on äkkiä tyhjä, joka voi johtua siitä että useat Ryobin vehkeet näkyy tulevan 1.5Ah akun kera. Tehokas saha tms. ei kauaa pyöri pienellä akulla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Akkukoneen hankinta mielessä...
« Vastaus #149 : 18.02.2022 kello on 12:00 »
Ok.
Litium akkujen kanssa on paljon kiinni säilytyksestä.  Mulla ei oo päässy akut yhtään kertaa jäätymään

Yksi asia negatiiviseen kirjoitukseen voi olla se, jos akku on äkkiä tyhjä, joka voi johtua siitä että useat Ryobin vehkeet näkyy tulevan 1.5Ah akun kera. Tehokas saha tms. ei kauaa pyöri pienellä akulla.
Thumb Oikein hyviä huomioita. Tuon 1.5Ah akun koon olen myös laittanut huomiolle. Aika pieni on jos yhtään isompaa käyttöä edessä.