Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Vaunun talvi säilytys
Dorotea:
Totta, että muutamina talvina on peruslämpö ollut päällä vaunussa. Mutta suurin osa kuluneista talvista vaunu on ollut kylmillään.
Schurflon pumput ovat hyvin kestäneet ilman eri tyhjennyksiä pakkaset. Täytyy vain muistaa vesien poiston yhteydessä käyttää sitä noin minuutti tyhjänä. Kuten vaunun ohjekirjakin neuvoo.
Myöskään ko. kirjassa ei mainita mitään putkien puhaltamisesta tyhjäksi. Hyvin on pärjätty. Mutta jokainen tietenkin tekee kuten parhaaksi näkee.
ihaa:
Lieko tässä nyt sitten niin että ennenvanhaan tehtiin kaikki toisin, (ei välttämättä paremmin vaikka siltä saattaa tuntuakin) ei ole pystytty tekemään niin tarkkoja kuin nykyisin joten nykyään osat ovat herkempiä.
Se on sitä nykyaikaa. :)
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 3.10.2011 kello on 10:36 ---Lieko tässä nyt sitten niin että ennenvanhaan tehtiin kaikki toisin, (ei välttämättä paremmin vaikka siltä saattaa tuntuakin) ei ole pystytty tekemään niin tarkkoja kuin nykyisin joten nykyään osat ovat herkempiä.
Se on sitä nykyaikaa. :)
--- Lainaus päättyy ---
Joo
Tekniikka kehittyy ja vanha saa väistyä uuden tilalta.
Itse tiedän oman kulkimeni heikot kohdat, ainakin suuren osan niistä ja ymmärrän hyvin jos joku puhaltaa hanat tyhjiksi käytön jälkeen pakkaskeleillä.
Itse olen pärjännyt sillä, että muutamia kilometrejä ennen auton parkkiin laittoa olen avanut lämminvesivaraajan ja tuorevesisäiliön pohjahanat ja antanut niitten valua tyhjiksi, samalla yksiotehanat auki.
Suihkuletkun päässä on bideehana ja sen joutuu puhaltamaan erikseen tai irrottamaan hanan koska se ei rakenteensa vuoksi valu tyhjäksi ja alkaa vuotamaan, yhden olen vaihtanut ja nykyään tuonkin muistaa tehdä.
Acqua8 on pumppuna ok, mutta jäätymisvaaran lisäksi siinä on toinen huomioitava asia. Verkkosuodatin ennen pumppua on todella tiheää verkkoa ja se kannattaa pitää puhtaana, itsessään helppoa, mutta pumppu on yleensä asennettu kalusteiden alle paikkaan jossa huoltotoimet vaativat notkeutta ja viiteliäisyyttä. Pumppu sitää tyhjäkäyntiä ja se kannattaa varmasti tehdä ennen talviseisottamista.
Haapaniemen Paroni:
Nyt on sit laskettu vedet pois ja wc sama homma :D talvea odotellessa ;D
Dorotea:
Sullahan on siinä vaunussa pystyalde muistaakseni. Onko siinä lämminvesivaraaja pannun takana? Muistaakseni myös sen saa tyhjennettyä erikseen. Jos näin niin se pitääkin tyhjentää.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta