Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut Ossi66 12 Nov 2024
  • Lisää arvausta tietäjiä ootellessa...
    Jäikö tarkastamatta, että käsijarru on varmasti pois päältä perään laiton jälkeen?

En minä normisti liikkeelle lähtiessä jarruja tarkastele enempää, automaatilla rullailut pikkuvauhdista hankalia, eikä sitä tunne jos hieman laahaisi.
  • #17 kirjoittanut 88k5 12 Nov 2024
  • Lisää arvausta tietäjiä ootellessa...
    Jäikö tarkastamatta, että käsijarru on varmasti pois päältä perään laiton jälkeen?

En minä normisti liikkeelle lähtiessä jarruja tarkastele enempää, automaatilla rullailut pikkuvauhdista hankalia, eikä sitä tunne jos hieman laahaisi.

Joo, onhan se jonkilaista varmistamista kun kärryn käsijarrua kolauttaa aisaan varalta. Vaikka olisi pyöräkiilojakin käyttänyt.. voi päälle vielä kattoa jarrutangon suuntaan (kun varmuusvaijeri kiinnitetty, eikä kireällä), jos se inssi siinä kytiksellä.

Liekö huolimattomasti vaijeri "vain kytketty" ?
  • #18 kirjoittanut JJJ 23 Nov 2024
  • Osaakos joku sanoa mitä tarkoittaa kun hylkäyksen peruste on että ei tarkasta että jarrut ovat vapautuneet??
    Ajamalla siten, että autoa kääntäen vuorotellen hieman kummallekin puolelle ja  näkee kummastakin sivupeilistä pyöriikö vaunun renkaat.
  • #19 kirjoittanut uretaanikoppi 23 Nov 2024
  • Ajamalla siten, että autoa kääntäen vuorotellen hieman kummallekin puolelle ja  näkee kummastakin sivupeilistä pyöriikö vaunun renkaat.

Tämä sitten kannattaa tehdä muulloinkin kuin ajokokeessa.

Ajoin kympin pakkasessa pari tuntia ja sitten  katkaisin yhdistelmän asioinnin ajaksi. Käsijarru kiinni ettei lähde liikenteeseen omia aikojaan.

Tunnin päästä taas koukkuun kiinni ja menoksi. Auto tuntui hiukan laiskalta ja 5km päässä peilistä näkyi että nyt ei pölise pelkkä lumi vaan myös savu. Yhdessä rummussa oli jäätynyt kenkä kiinni.

No... tuu leit... uusista nastatenkaista yksi oli jo entinen kun oli tullut sukkana perässä. Selvis onneks satasella, mutta nyt muistaa kyllä tarkistaa.
  • #20 kirjoittanut JJJ 25 Nov 2024
  • Minä opetan sen näin..
    Kiilat, jarru, valopiuha, irroitus ja viimeisenä vaijeri.
    Kytkentä siten, että kiinnitys, sen varmistus, vaijeri, valopiuha, jarru ja kiilat ja valojen tarkistus. Lopuksi tarkistus että renkaat pyörii aikaisemmin mainitsemallani tavalla.
    Kelvannut hyvin tutkareille tähän mennessä.
Sivuja:
Toiminto