Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Dethleffs 6588 Renault 3.0dci kysymyksiä, kosteutta?
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: kuusaan.matti - 18.12.2021 kello on 21:01 ---.. ostin sitten Dethlessisn 2008 Ford Transit alustalla, vaikka onkin Trumalla, tuntui olevan tasalämmin, ja ei tarvinnut huutaa repsikalle ajovauhdissa, siitä Transusta tuleekin taas kysymyksiä ;-)
Ensimmäisenä; pakkivalo ei toimi, polttimo on kunnossa, onko noissa pakkivalokytkin tutkittavissa? Löytyykö jostain kytkentäkaavaa?
m
--- Lainaus päättyy ---
Onnittelut Thumb
Etu- vai takaveto?
Ainoita vikoja mulla paripyöräisessä oli tuo pakkivalo kytkin (kytkimen käyttösylinterin tyyppivian lisäksi). Tämän saisi testattua ihan OBD:sta jollain Ford -nimisellä diagnostiikkasoftal la (mulla Ford VCM).. menee can-väylään tieto.
Suht. helppo vaihtaa, mutta vaatii alla ryönäystä..
kuusaan.matti:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 18.12.2021 kello on 22:54 ---Onnittelut Thumb
Etu- vai takaveto?
Ainoita vikoja mulla paripyöräisessä oli tuo pakkivalo kytkin (kytkimen käyttösylinterin tyyppivian lisäksi). Tämän saisi testattua ihan OBD:sta jollain Ford -nimisellä diagnostiikkasoftal la (mulla Ford VCM).. menee can-väylään tieto.
Suht. helppo vaihtaa, mutta vaatii alla ryönäystä..
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos osanotosta kohtalotoveri!
Pakkivalokytkintä epäilen, pitää tutkia. Etuvetonen malli. googletin Ford VCM ja näyttää sitä kiinankaupat myyvän, noistahan ei tiedä mitä tulee, mutta saa vinkata tuttua.
88k5:
Jos sulla on aikaisemmista autoista toimiva ELM 327-palikka, niin Forscan taisi olla ihan ilmainen - ne kait kommunikoi keskenään..
Se kait myös näyttää live/anturi -dataa. Peruuutusvaihde signaali siellä tarjolla, jonka se pakkianturi tarjoaa.. pakkivalo ei tainnut suoraan tulla tuolta lootan kytkimeltä.
kuusaan.matti:
Kiitos pitääpä kokeilla
https://play.google.com/store/apps/details?id=forderror.forddtc.elm327.fordtroublecode.oht.fordscan.fordsysscan
Ilmainen ja Forscan on maksullinen jos ei tuo eka näytä
OBD liitin löytynee ratin alta muovi pois, kai se lähtee ihan vetämällä?
https://www.outilsobdfacile.com/location-plug-connector-obd/Ford-Transit
88k5:
Joo, vaatii sen koko ratin alapuolisen muovilevyn irroituksen. Lähtee ihan vetämällä alareunasta ensiksi, sitten rattiputken juuresta.. ilman mitään työkaluja.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta