Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Minkä tehoinen invertteri

<< < (3/9) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö -  6.12.2021     kello on 19:35 ---Tuo intikan tyhjäkäynti virta on kait lähes sama koosta riippumatta? Kuitenkin viisainta sammuttaa kun ei käytetä, jos ollaan akkujen varassa pidempään.
 
--- Lainaus päättyy ---
Mikä kulutusero on kaukosäätimen virrankatkaisun ja itse laitteessa olevan virtakatkaisimen käytön välillä...?

Normaalisti katkaisen virran kaukosäätimestä, mutta kai sinne joku herätevirta jää käynnistämistä varten. Pidemmässä seisonnassa katkaisen virran inverterin rungossa olevasta katkaisimesta.
Victronissa on jonkinlainen Eco tilakin katkaisimessa, mutta en ole vielä perehtynyt sen toimintaan.

latushka83:
Mutta ammattitaitoinen myyjähän olisi kaupannut ison akun siihen kylkeen.  :D

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  6.12.2021     kello on 19:53 ---Mikä kulutusero on kaukosäätimen virrankatkaisun ja itse laitteessa olevan virtakatkaisimen käytön välillä...?

--- Lainaus päättyy ---

Ainakin omassa 1500W intikassa kaukokytkimellä kun sammuttaa niin virta menee nollaan.

Oman intikan kohdalla parhaiten sen saa selville mittaamalla.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 -  6.12.2021     kello on 20:10 ---Ainakin omassa 1500W intikassa kaukokytkimellä kun sammuttaa niin virta menee nollaan.

Oman intikan kohdalla parhaiten sen saa selville mittaamalla.

--- Lainaus päättyy ---
No mistä se kaukokytkin saa sitten herätteen, jos virta on nollassa...?

Vai onko langallisessa kaukosäätimessä jokin mekaaninen katkaisin, joka taas ohjaa jotain relettä? Sen tiedän, että pistorasiasta ei tule virtaa, mutta ajattelin, jos se on samanlainen, kuin telkku, jossa on joku virta uinuessaankin.

porakone:
Nyt kun keskustelu on viety muiden toimesta jo kauas alkuperäisen kysyjän asiasta niin kehtaan minäkin esittää tässä invertterikysymykse n jota olen pähkäillyt.

Aina kun inverttereistä puhutaan, sanotaan aina että pitää olla puhdas siniaalto. Eikä kanttiaaltoinvertte ri käy arvon raadin mukaan koskaan yhtään mihinkään? Miksi niitä edes tehdään? Itse olen kuitenkin käyttänyt halvinta mahdollista menestyksekkäästi ainakin läppäreiden lataamiseen (tiedän, ei ole hyötysuhdeen puolesta nerokkain ratkaisu), vanhanaikaisen akuttoman kannettavan tietokoneen käyttämiseen, lentävään (600w invertteri/600w lentävä, käynnistymisessä oli sekunnin viive), loisteputkityövaloo n, hehkulappuvalaistuk seen, televisioon ja testimielessä koitettiin sisätilan lämmitintäkin. Kaveri käyttää myös mikrouunia jollain muinaisella 1500w kanttiaaltoinvertte rillä.

Mikrouuni on ainoa joka oireilee (ääni+heikko teho) mutta kaikki muu on pelannut hyvin, televisiokin useita kymmeniä tunteja. Langattomasti lataavaa sähköhammasharjaa en ole koittanut ladata, siitä tekisi mieli arvata että se sentään ei ehkä toimi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View