Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Minkä tehoinen invertteri

(1/9) > >>

matson1:
Hei minkä tehosia invertteri suosittelette vaunuun, puhdas siniaalto se ainakin pitää olla, mutta mietin 1500w tai 2000w tehosta. Tarvitaan vain kahvin keittoon ja mikron käyttöön ja nuo ei ole päällä yhtä aikaa. Ja vielä pitäs löytää edullinen ja luotettava merkki.

Adrivaari:
1500W riittää hyvin. Tällainen on meillä https://www.tavaratalohurrikaani.fi/vatti-invertteri-1500w-12v.html

Aakku:
Mulla on käytössä tuollainen "Vatin" näköinen 1500 W siniaalto invertteri...

Toimii hyvin pienen mikrouunin ja kahvinkeittimen käytössä. Virtaa syöttää 185 Ah akku.

Nyt on alkanut kiinnostaa Victronin invertteri, joka olisi 1200 W.
Retkipakuun tuli hankittua pieni 250 W Victron ja hämmästyin, kun siinä tuntuu olevan sisäänrakennettu viiverele jännitteen syötössä. Lisäksi siihen saa minkä tahansa itse väsätyn johdollisen kaukokatkaisimen. Näitä ei vanhassa invertterissäni ole vakiona. Lisäksi kiehtoo 5-vuoden takuu. Kai sekin jotain kertoo laadusta. Lisävarusteena vielä BT yhteys kännykkään, jos sellaista tarvii. Huonona puolena vain yksi Schuko.
Jos joku tietää kyseisen invertterin sudenkuopista, niin olisin kiinnostunut.

https://www.suomenakut.fi/aurinkoenergia/victron-invertteri-phoenix-12v-1200va-schuko-siniaalto-vedirect/p/8719076041535/

matson1:
Minä katellu tuolta Valtekno sivulta tuota 1500w hintaa 265e. Ainakin sitä kehuvat testanneen ja niillä on asialliset nettisivut. Toinen heillä on sama mutta 2000w, tosin sillä sitten hintaakin vähän enemmän.

elwari:
Kyllähän Victron on merkkinä hyvä. Phoenix Compact 1200VA mulla on jonkun vuoden ollut käytössä, se on kyllä hyvin toiminut. 2000W lämpöpuhallinta kokeilin hetken aikaa, hyvin se lähti pyörimään, ja 200A näytti akun virtamittari, eli kyllä siitä käynnistysvirtaa tuntuisi jonkun verran tulevan.

Ja 1200W pölynimuri toimii hyvin, vähän ylikuormavaloa vilkuttaa, mutta ei katkaise kuitenkaan, sille näyttää virtamittaus 120A

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View