rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: painevesipumppu  (Luettu 1794 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 10:28
painevesipumppu
« : 22.11.2021 kello on 15:22 »
Moi
Vesipumppu käy humppaamalla jos vettä lasketaan vain vähän. Jos hana on täysin auki kaikki toimii ok.
Mitä tehdään?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
Vs: painevesipumppu
« Vastaus #1 : 22.11.2021 kello on 16:00 »
Joko lisäät järjestelmään paineastian tai vaihtoehtoisesti tyydyt tilanteeseen, noin se toimii jos ei ole "varaajaa" välissä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: painevesipumppu
« Vastaus #2 : 22.11.2021 kello on 16:33 »
Jos lähdetään "liikkeelle" taustoista;

- vanhaan/tuttuun kulkimeen tullut uusi "ominaisuus"?
vai
- uusi tuttavauus, outo ominaisuus?

Humppamisella nyt tarkoitetaan "katkokäyntiä" ilmeisesti..

Aivan yleistä, että painevesi systeemissä, jossa on kovat muoviputket ja tehokas (litroja/min) pumppu, painekytkimen hystereesis aiheuttaa katkokäyntiä kun hana vain vähän auki. Paisunta-asia (1-1½ litrainen) rauhoittaa tilanteen ilmapatjallaan. Vastaavasti vesiputket pehmeämpää kudosletkua ajaa tuota paineakun virkaa..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 10:28
Vs: painevesipumppu
« Vastaus #3 : 22.11.2021 kello on 16:44 »
minulle uusi, mutta muuten käytetty on kulkuneuvo ja myyjän toimesta vaihdettu uusi pumppu ennen luovutusta, koska vanha oli rikki.Joten en usko,että mitään painesäiliötä on edes ollut. Eikös tuo, jos nostaa kytkimen painetasoa pitäisi auttaa, jos ajatellaan, että katkaisee pumpun sähköt, kun saavuttaa painetason ja kytkee päälle heti uudestaan kun paine vähänkin laskee.Painetason korotuksella ei sammuttaisi pumppua, ennen kuin hana on kiinni, jolloin pääsisi paine nousemaan,

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: painevesipumppu
« Vastaus #4 : 22.11.2021 kello on 17:27 »
minulle uusi, mutta muuten käytetty on kulkuneuvo ja myyjän toimesta vaihdettu uusi pumppu ennen luovutusta, koska vanha oli rikki.Joten en usko,että mitään painesäiliötä on edes ollut. Eikös tuo, jos nostaa kytkimen painetasoa pitäisi auttaa, jos ajatellaan, että katkaisee pumpun sähköt, kun saavuttaa painetason ja kytkee päälle heti uudestaan kun paine vähänkin laskee.Painetason korotuksella ei sammuttaisi pumppua, ennen kuin hana on kiinni, jolloin pääsisi paine nousemaan,

Kovin tuttua toimintaa. En ole vielä kolmen vuoden aikana keksinyt, mihin suuntaan milloinkin pitäisi painekytkintä säätää. Mutta silloin kun olen kytkimen toimintaan tyytymätön, olen säätänyt sitä vähän kerrallaan ja yleensä säätö tulee tyydyttäväksi. Sillä tuntuu olevan ikävänä ominaisuutena ryömiminen niin, että joutuu säätötöihin silloin tällöin. Mutta onneksi kytkimeen pääsee helposti käsiksi, että en ole ottanut siitä pulttia.