Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Hobbyn akkulaturi
saltap:
Muuntajan päästä en saanut mitään ulos kun en saanut tarpeeks syväl mittarin piikkei (liian paksut) mutta laturista E1 tyhjä ja 0.28v E2 oli piuha ja 0.28v E3 13.68v ja akun navoista ilman akkua 13.68v. Eli onko nyt joku rikki vai voiko olla ilman akkua talven vai täytyykö laittaa akku paikalleen :-X
mjo33400:
Ota dometikin muuntajasta +P1 johdot irti js mittaa muuntajan navoista jännite. Tee sama jokaisesta +P pisteestä. Jos et löydä jännitettä niin muuntaja on viallinen ei laturi. Hetkinen, eihän sinulla vikaa ollutkaan ja minä ohjeistin vienetsintään. Ton muuntajan kanssa riittää kun otat latirn + johdon irti Kuten aiemmin on mainittu. Olen minä joskus aika hölmö kun en keskity asiaan. ???
saltap:
Mutta eikös se nyt ole sama kun on akku irti vai tarvitseeko silti tuo + irti, kengät eivät pääse yhteen, miinus lattialla ja pius akkukotelossa kannen alla ;) mutta jos tuo on automaatti laturi niin miksi kengille tulee virta vaikka ei ole akkua :o eikös automaattilaturi pitäisi olla sellainen joka vaatiin määrätyn alkuvirran ennenkuin edes aloittaa latauksen 8) esim mulla on vanha autom. matti laturi jossa voi laittaa piuhat yhteen vaikka töpseli seinässä ja samoin Defan ylläpitolaturi 8) Niin onko se tuo E3 jossa 13.68v minkä otan irti vai mikä :-X
mjo33400:
Jos otat verkon irti vaunusta ja laitat takaisin niin herääkö laturi? Just pöydällä testasin niin piti laittaa akku kiinni ennen kuin heräsi.E1 johdon kun irroitat on kakki hyvin.
elwari:
Vähän aiheen vierestä, mutta kun sinulta mjo koko ajan kysytään ohjeita, kun joku on rikki, niin tulevat jo sitten automaattisesti? :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta