Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ducaton huohotin jäätyi (Lehtijuttu)

<< < (2/6) > >>

Turhan Höpöttäjä:
Palasin reilu kymmenen vuotta sitten Pelkosenniemeltä. Henkilöauto oli sitikka. Öljyvalo alkoi vilkkua, uutta oljyä koneeseen ja matka jatkui. Ennen kuin olin Kuopiossa, öjyä jouduin lisäämään reilut kymmenen litraa. Pakkasta oli reilu kolme kymmentä astetta.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 17.11.2021     kello on 09:06 ---Itse olen sitä mieltä, että maahantuojan pitäisi varustaa auto Suomen talveen.

--- Lainaus päättyy ---

Nope, jopa niinkin yleinen auto kuin Nissan Qashqai 1.2 korimalliltaan J11 kärsii noista. Niissä MAF-anturi jäätyy ja matkanteko tyssää siihen. Kyllä vain, "ratkaisu" tähänkin on maskisuoja, jota marmorilla alkoivat sitten jakaa ilmaiseksi halukkaille ::)



Ja mm. Citroën on ihan perinteikkäästi aina toimittanut uudet autonsa maskisuojien kera, kuten tuli myös tuo meikäläisenkin nykyinen vm. -20 auto, vaikka tuo ei jäätymisistä varsinaisesti kärsikään. Ei, moottorin heikko lämpeneminen talvella ei ole vika, se on ominaisuus ;D Jota vastaan itse ruksin varustelistalta mukaan myös Webaston, jota auto käyttelee myös itse aina tarpeen mukaan, vaikka kuinka on myös tuo maskisuojakin paikallaan aina talvisin = meidän autossa ei ole tarvinnut koskaan vielä palella :)

megaman:
Eipä toi nyt iso vaiva ole talvisuojan laitto talvirengaskaudeksi . Moottori lämpiää nopeammin, säästää polttoainetta ja konehuone pysyy puhtaampana. Voi jopa ilmastoinnin lauhdutin säästyä vahingolta, jos oikein tuuri käy.

JariL:
-96vm ducato 2,5td ei edes kesällä lämpee optimilämpöön vaikka on uutta termari laitettu ym,Tänä kesänä laitoin telttapatjasta leikatun suojan peittämään 2/3osan syyläristä,niin nyt lämpee oikeeseen lämpötilaan ja ei noussut lämmöt alkusyksyllä edes kun korkeille vaaroille ja tuntureille ajoi.

Moponvirittäjä:
Tottakai keula peitetään talvella autosta kuin autosta. Ja koneen alle suojat laitetaan ellei niitä valmiina ole.
Näin ainakin meillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View