Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Jääkaapin ritilöiden talvisuojat

(1/3) > >>

ajuri:
Korkea jääkaappi kyseessä. Kumpaan  ritilään laitan  talvisuojan? Myös onko haittaa jos ilman lämpötila noin  10 astetta ? Kuuluuko ton talvisuojan peittää koko ritilä? Haittaako jos ei laita lainkaan talvisuojia, tai mitä hyötyä yleensä koko suojista?

K.E.V:
Alempaan laitat. Talvisuojan alareunaan jää pieni rako. Josta saa ilmaa. Tarkoitus on että jääkaapin koneisto toimii oikeassa lämpötilassa, jos liian kylmää jääkaapin takana, ei jäähdy lainkaan. Kunnon pakkasella tartte myös yläluukkuun.

käpynotko:
Thetfordiin tuli mukana kaks kappaletta.
En ole kyllä lukenut suositellaanko molempia käytettäväksi.

https://procaravan.fi/products/talvisuoja-thetford-390x210-valkoinen-69109980

88k5:
Ainakin mulla ohjeissa (molemmissa autoissa) on lukenut "kausi-/talvisuoja", ja tuo talvi tarkoittaa sen mukaan alle +8C.
Kausisuoja taas tarkoittaa, että kun kuljin ei ole käytössä - tätä olen tiukasti noudattanut;

Eli käytännössä suojat molemmissa ritilöissä on paikoillaan aina, ellei sitten olla reissussa (jossa jääkaappi käytössä).
- pakkaskelissä molemmat
- alle +8C vain alempi (samoin jos kovin myrskyillä tuulella liikenteessä)

elwari:
No mulla viime talven 30 asteen pakkasilla kaappi lakkasi kaksi kertaa toimimasta, kun ei ollut talvisuojia, lämpimään halliin piti laittaa n. vuorokaudeksi.

Siinä kohtaa Soliferin ohjekirja on hassu, kieltää tukkimasta kaapin ilmanvaihtoa millään lailla. Normaali ulostuulettuva kaappi on tässä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View