Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Facebook huijaukset

(1/5) > >>

megaman:
Tietojenkalasteluun törmää lähes viikottain. Milloin mitäkin mökkiä yms. voittoina houkuttelemassa ja saadaan porukat lähettämään yhteystietojaan ties mihin. Kannattaa aina kurkata arvonnan järjestäjän sivuja ja mieluiten kun löytyy vahvistusmerkki firman nimen jälkeen  (pieni sininen ympyrä valkoisella oikein merkillä).

porakone:
Itse olen kyllä vähän sitä mieltä että nykymuotoinen internetti on ollut olemassa jo niin kauan huijauksineen ja varoitteluineen että jos ei tähän mennessä ole oppinut tunnistamaan ja välttämään kusetuksia niin ei sitä sitten opi vaikka kuin varoteltaisi. Esimerkiksi tuossa tapauksessa pitäisi kellojen soida viimeistään siinä kohtaa kun huomioi rekisterikilven joka ei ole meikäläisiä.

..ja sitten vaan odotellaan kuka ilmoittaa ekaksi ettei ole NAAMAKIRJASSA  :-\

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: porakone -  4.11.2021     kello on 17:17 ---..ja sitten vaan odotellaan kuka ilmoittaa ekaksi ettei ole NAAMAKIRJASSA  :-\

--- Lainaus päättyy ---

Mikä se on??   ::)

hartsakoski:
En ole löytänyt tarvetta liittyä siihen,votsappi riittää ;D

mattikoo:

--- Lainaus käyttäjältä: porakone -  4.11.2021     kello on 17:17 ---Itse olen kyllä vähän sitä mieltä että nykymuotoinen internetti on ollut olemassa jo niin kauan huijauksineen ja varoitteluineen että jos ei tähän mennessä ole oppinut tunnistamaan ja välttämään kusetuksia niin ei sitä sitten opi vaikka kuin varoteltaisi.
--- Lainaus päättyy ---

Ottamatta kantaa juuri ko. tapaukseen, oikeampi lähestyminen asiaan on, että nykymuotoinen netti ollut jo aikansa elänyt ja joutaa jo romukoppaan kun kuka tahansa voi feikata mitä tahansa..  Ei voi edellyttää käyttäjien pysyvän loputtomasti mukana kissa-hiiri -leikissä ja tunnistaa mikä on feikkiä ja mikä ei. Tai kuten pankit ohjeista tarkistamaan "lukon" ja sertifikaatin omistajan.. Tekeekö joku niin? Vastuun pakoilua sanon.

Nykyisen netin rinnalle saisi tulla jo "asiasisältöinen netti", jossa on oikeaa sisältöä, jonka julkaisijat voidaan tarvittaessa tunnistaa ja jäljittää. Pankit, yms., oikeat ihmiset, jne. "Käänteinen tor-verkko".  ;D

Naamakirjat ja muut voisi jäädä tuonne nykyiseen, katselee ken haluaa tai laittaa hanat kiinni dinosaurus-verkkoon kokonaan.  ;) 
Kehitystä on kuitenkin pakko tapahtua tavalla tai toisella, katsotaan koska aika on oikea.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View