Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Öljyn kulutus, mikä on normaalia?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Pate - 28.10.2021 kello on 10:11 ---6,1 litraa on minulla tuo öljytilavuus.Mikä Scudossa?
--- Lainaus päättyy ---
No niinpä onkin...
Jumpyssä näytti olevan -07-09 väli 6,1 Litraa. Sitä uudemmissa pudotettu 5 Litraan. Scudolle ilmoitetaan 6,2 litraa mallin loppuun asti.
Mulla Scudo on 1,6 mallia -07
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 28.10.2021 kello on 10:34 ---Varsinkin jos katsastuksen K-arvon mittaus on lähiaikoina edessä.
--- Lainaus päättyy ---
Jos oikein muistan, niin olikos tuo 01.06.2016 jälkeen ensirekisteröidyist ä kun ei enää K-arvoja mittailla konttorin takapihalla ryntäyttämällä Thumb
Pena10:
Kiitosta pakko jakaa. Laitoin tämän saman kysymyksen Volvo keskustelu palstalle ja sain yhden epämääräisen vastauksen.
Täällä on tullut hyviä neuvoja ja keskusteluja.
Kyllä karavaanarit ovat vaan parhaita. Thumb
mike:
Aikanaan oli 142 volvon öljynkulutus litra tuhannella vielä normaali ohjekirjan mukaan.
Karabiilisti:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 28.10.2021 kello on 11:20 ---Laskitko ihan öljyt astiaan, jotta oikean määrän tiesit?
Yli 1.5 litraa ei kannata koneeseen kaataa pelkästään mittatikun perusteella kun ajamatta sillä välillä, saattaa iso osa jäädä laskeutumatta.. helposti sitten ylitäyttää.
Tää paha-Duratec on ns. L-Engine (2001->) 1.8, 2.0, 2.3, jopa nykyisten Mazdan GDI koneiden alusta.. ei pidä sotkea melkästää 1.8:hin kun Zetec ihan eri
--- Lainaus päättyy ---
Puolen litraa kerrallaanb kaatelin ja odottelin ja mittailin tikusta.
Lopuksi koeajo ja sitten vielä mitaukset.
Kyllä se öljy tuntui halukkaasti laskevan.
Pari tollasta pahaa konetta on lähipiirillä mutta ei niissä kyllä ole öljyn kulutus ongelmia paitti tässä yhdessä jonka autohuollon ammattilainen oli huoltanut.
Omassa taloudessa ei kuluta öljyä kuin Avensis joka vie sen puolen litraa tonnilla. Muihin ei tarvi lisäillä.
Vertailuissa pitää tietty muistaa kilometrit ja ikä...
eli esim 3v vanha ja 100tkm ajettu on aivan eri asemassa kuin 20v vanha ja 300t ajettu.
100t ajettu ei sais kyllä vielä kuluttaa juurikaan öljyä mun mielestä. Jos vie niin on rikki tai sitten konstruktio persiistä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta