Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Öljyn kulutus, mikä on normaalia?

<< < (3/7) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena10 - 28.10.2021     kello on 08:28 ---Hain tuota Volvolle tarkoitettua öljyä Motonetista.
Castrol Edge, ACEA A5/B5, SAE 0W-30

Auto oli ladattu sähköllä, joten ajoin sillä liikkeeseen varoilta.
 Kysymys olisiko auto hajonnut, jos olisin ajanut polttomoottorilla? Ei tuonne siis mennyt kuin se 0,5 l öljyä. Minusta tuolla olisi voinut vielä ajaa?

--- Lainaus päättyy ---
Tuskin olisi hajonnut...

Öljy ei mielestäni ollut edes vähissä, jos 0,5 litraa vain meni. Itse luotan varmasti vain mittatikkuun ja siinäkin optimitasona öljytikun puoliväliä. Olisiko sähköinen tunnistin yliherkkä?

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena10 - 28.10.2021     kello on 08:28 --- Kysymys olisiko auto hajonnut, jos olisin ajanut polttomoottorilla? Ei tuonne siis mennyt kuin se 0,5 l öljyä. Minusta tuolla olisi voinut vielä ajaa?

--- Lainaus päättyy ---
  Tuo on moottorikohtaista. Tuo Opel C20 Ne moottorin öljy tilavuus on n. 3.5 l, 1.2 l riittää voiteluun tasamaalla mutta ei ylämäessä.

Pena10:
". Olisiko sähköinen tunnistin yliherkkä?"

Kun tuonne lisäsi tuon 0,5l näyttää mittari tältä

Aakku:
Tuon mun retkiauton öljynvaihto tehtiin aikaisemmin huollossa...

Laittoivat aina tikun ylärajaan, jotta ei muka tarvitsisi öljyä lisätä vaihtovälillä. Kaksi kattia meni sitten tukkoon aika nopsaan. Näytin öljykorkkia ja pyysin lukemaan mitä siinä on kirjoitettu. Vastaukseksi tuli vain mutku, mutku.
Nykyisin vaihdan itse öljyt ja katti on kyllä nyt kestänyt. Ajoa ei tule kuin vajaa 10 tuhatta vuodessa ja öljyä kuluu 0-05 litraa tuolla matkalla.



Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena10 - 28.10.2021     kello on 08:47 ---". Olisiko sähköinen tunnistin yliherkkä?"

Kun tuonne lisäsi tuon 0,5l näyttää mittari tältä

--- Lainaus päättyy ---
Onko siinä mittatikku ja siinä öljy ylärajassa...?

Tuo sähköinen tunnistin näyttäisi kuitenkin vielä vajaata. Voisiko sitä Calibroida?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View