Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Juotos tina

<< < (2/3) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 18.10.2021     kello on 18:44 ---Onko se Pb kadonnut?  Vai oliko Pb lyijyn kemiallinen merkki, tuli Pb mieleen kouluajoilta kemian tunneilta?
Eikös lyijy vaadi sulaakseen enemmän lämpöä? Vai tapahtuukohan joku reaktio?  Jos joku tietää olisi kiva minunkin tietää?  Alkuaineiden mysteerit ovat ihmeellisiä, sen kyllä tiedän.

--- Lainaus päättyy ---

Kemia on ihmeellistä...
Kun sotkee tinaa ja lyijyä, sulamispiste alenee!    :o
Nykyään, kun lyijy on kiellettyä, juotostinakin on huonompaa.   >:(

Lerssinen:
Mitenkään mainostamatta oululaista pienelektroniikkali ikettä sieltä saa kunnon tinaa "tiskin alta" kun osaa pyytää.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 18.10.2021     kello on 18:46 ---Uutta vanhaa tinaa ( lyijyllistä ) juotokseen niin toimii poisto. Joutuu usein niin tekemään.

--- Lainaus päättyy ---
Just piti yx poweri juottaa ensin läpi uudella tinalla (15 komponenttia) ennenkuin sai tinat pois.
Onneksi on varastoa.

Hauho:
Minulla on yli 50 vuotias pikkusormen paksuinen isän vanha peritty 30 cm pitkä tinapötkö.  Olen ihmetellyt 40 vuotta mitähän sillä voisi tehdä.  Valaa joku koru, vai jotain muuta?  Nyt tiedän, aloitan kokeilut.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 18.10.2021     kello on 19:56 ---Mitenkään mainostamatta oululaista pienelektroniikkali ikettä sieltä saa kunnon tinaa "tiskin alta" kun osaa pyytää.

--- Lainaus päättyy ---

Olen tietoinen liikkeestä ja sieltä sitä tilannut. Myyvät vain ammattilaisille. ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View