Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Ei vettä hanasta

<< < (3/3)

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: Vaeltaja -  9.10.2021     kello on 20:03 ---Onko pumppu jokin noista linkin kuvissa olevan näköinen? Vaikkakin ehkä vähän vanhemman mallinen.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=shurflo+vesipumppu

--- Lainaus päättyy ---

 Oikein toimiessaan tuollainen Surflo pumppu imee veden tankista vaikka vedenpinta olisi reilusti alempana kuin pumppu.
 Oikein toimiva surflo pumppaa ihan pelkkää ilmaakin paineenalaiseksi, eikä minun kokemuksen mukaan siitä rikkoonnu. Ei Surflolla kyllä rengasta kannata ryhtyä täyttämään.  ;D
 Surflo on kalvopumppu, kolme kumikalvoa. Pumppu on avattavissa ja huollettavissa. Se sisältää takaiskuventiillin, eli vesisäiliössä takaiskuventtiiliä ei tarvita. Jos oikein muistan, pumpussa on tulopuolella siivilä joka voi olla töhnää, aika outoa jos täysin ummessa olisi. Kestävä pumppu, mulla on yli 30v vanha yhä toimiva surflo. Moottorissa siinä oli kerran vikaa, kestomagneettien liimaus runkoon oli pettänyt ja Magneetit osui pyörivään ankkuriin. Josta syystä piti kovaa ääntä. Uudelleenliimaus auttoi asiaan.

Kare:
Terve!
Mulla on vaatekaapin lattian alla tyhjennys venttiilit (2 kpl). Niis on punaset klipsut päällä, jos ne on pystyssä, niin venttiili on auki.
Omassani oli ostaessani pumpun jälkeinen painesäiliö rikki ja siitä tihkutti vettä lattialle. Sen vuodon kyllä huomasi aika äkkiä, kun sukat kastu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View