Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Kosteusvaurio
mjo33400:
On hyvä asia käydä huollon kanssa läpi ne asiat joiden takia se sinne on viety, kun hakee pois.
putkimies:
Kattoluukun vuoto ei aina johdu tiivistyksen viasta. Jotkut kattoluukut on niin huonolaatuista muovia että niihin syntyy hiushalkeamia ihan itsestään.
Huonolaatuista kattoluukkua ei kannata uudelleen kiinnittää.
Kekis:
Totta. on hyvä käydä työmääräys läpi. Niin tehtiin, vaihdetut vanhat osat tuli mulle. Alden paisuntasäiliön etulevyä en tullut irrottaneeksi, nestemäärä jäi tarkistamatta. Oppia ikä kaikki.
Kekis:
Putkimies, sisäkaton kuva, eikö? Ja syy kattoluukun hiushalkeama. Miten korjasit?
Mulla vuoto tuli tuuletusräppänästä, tiiviste ajan saatossa muuttui niin, että läpäisi veden.
Katon tuuletusluukku pitäis kyllä vaihtaa. Materiaalin huononeminen vuosien saatossa on nähtävissä ja sen tuntee kun luukun aukaisee. Tiedä milloin hajoaa avattaessa.
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: Kekis - 6.10.2021 kello on 21:28 ---Putkimies, sisäkaton kuva, eikö? Ja syy kattoluukun hiushalkeama. Miten korjasit?
Mulla vuoto tuli tuuletusräppänästä, tiiviste ajan saatossa muuttui niin, että läpäisi veden.
Katon tuuletusluukku pitäis kyllä vaihtaa. Materiaalin huononeminen vuosien saatossa on nähtävissä ja sen tuntee kun luukun aukaisee. Tiedä milloin hajoaa avattaessa.
--- Lainaus päättyy ---
Kuva on ns. Kuvituskuva. Arvelit oikein, kuvassa on sähköisen kattoikkunan sisäpuolen kaulus, joka säröilee ja murenee ihan itsestään. Mutta periaatteessa samanlainen halkeama on ulkopuolen rakenteessa. Oireili siten että tippui vettä sisään vain jos ajoneuvon asento oli sellainen että katolle kertyi paksumpi vesikerros. Hankala oli löytää vuotokohta jotta sai tiivistemassalla tiivistettyä sen. Aivan aluksi pariin kertaan irroitin turhaan koko kattoikkunan uutta tiivistämistä varten.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta